torsdag, januari 17, 2008

Pepparkaks-föräldrar

Igår kom bästa föräldrarna förbi, bruna och fina. Med sig hade de kramar och presenter. I morgon ska jag och mamma ha en riktig mor och dotter-dag. Längtar. Det ska hämtas upp nymanglade findukar, köpas Marimekko-servetter, inhandlas blomsterarrangemang och fixas läsk till bål och drinkar samt tilltugg. Resten är kirrat. Vi har till och med röjt och städat färdigt i källaren. Det trodde jag aldrig att jag skulle få skriva. Jag är väldigt nöjd med projekt källare08. Bara en sån sak som att det dolde sig en svincool retrotapet bakom vävstolen plus ett massa annat tjafs. Nästan så att man ska bevara den när vi gör om källaren i vår. Kanske kan ha den som en del av relax-avdelningen? Perfa.

I morse fick jag lov att uträtta privata ärenden, därför blir det lite kvällsjobb idag för att få klart allt så att jag kan vara ledig i morgon. Nu är det nära. Ska bli så kul att träffa alla på lördag! Har spikat menyn nu också efter att ha ändrat mig ungefär hundra gånger. Känns kul med thai så att det inte blir som på alla andra stora kalas där det typ alltid serveras Toast Skagen, potatisgratäng med helstekt kött och kladdkaka. Det här blir roligare och säkert godare också. Idag frågade jag Bee vad hon trodde passade bäst till maten, öl eller vin. "Man kan ta vad man vill, i Thailand dricker vi allt till. Här i Sverige är det så noga om man ska ha vitt eller rött. I Thailand dricker man allt". Bra svar av härliga Bee. Man får välja vad man vill på lördag, helst både öl, vitt, rött och drinkar. Att det ska råda brist på alkohol behöver då verkligen inte någon vara orolig för.

Inga kommentarer: