lördag, januari 12, 2008

Lördag kväll (snart)

Jag skulle inte ens önska min värsta fiende en källare som våran. Eftersom vi köpt Stefans farmors dödsbo finns det massor, och åter massor av saker att ta reda på i källaren. Plus att både jag och Stefan fyllt på med ytterligare skräp. Idag började projekt källare. Det känns som om jag slitit hela dagen men ändå inte fått bort nåt typ. Det är ett enda stort kaos. Just nu får det vänta tills i morgon.

Lördag kväll, i alla fall snart. Som jag önskar att Stefans innebandylag kunde spela i en högre division så att de slapp få matchtider på minst ut sagt obekväma tider. Jag menar vem vill spela match vid sju en lördagkväll. Inte jag i alla fall. Och jag tänker inte åka dit och titta i ren protest. Istället ägnar jag mig åt mig själv en stund. Och vad gör man då liksom? Jo, städar bort julsakerna, tar fram nya saker och hänger tvätt. Självklart med ett glas rött nära till hands. Något jag verkligen borde göra är att gå ut och skotta gården. Det har snöat precis hela dagen. Faktum är dock att jag inte orkar ge mig ut med skyffeln. Hoppas någon snäll granne kommer med traktorn och river av det mesta. Åh, vad jag älskar att bo på landet ibland.

Igår fick jag ett roligt uppdrag. Dalarnas största helgbilaga har bett mig föra dagbok under en vecka och ta bilder. Det hela kommer att publiceras den 26 januari. Spännande! Dessutom en mycket passande vecka för detta uppdrag eftersom jag för fullt planerar storslagen födelsedagsfest mitt i alla jobbestyr.

Pratade hyfsat länge med en solbränd mamma igår. Stackarn har fortfarande inte fått tillbaka sitt bagage och de har snart varit i India-land i tre veckor. Det ska bli skönt att få hem dem på onsdag. Dels för att jag saknar dem och dels för att jag behöver hjälp att fixa festen. Mamma meddelade dock att hon fixar rosa prinsesstårtor när hon kommer hem. Det gillas.

Nu ska jag ta och fixa något roligt för den här lördagskvällen. Men vad gör man om man inte ska på middag/ha middag/gå på fest/gå på krogen. Det är tragiskt vilken dålig fantasi man har.

Inga kommentarer: