måndag, december 14, 2009

Update

Måndag igen och på dagen åtta veckor sedan Stella kom till oss och vårt liv förvandlades till det bättre. Herregud vilken lycka det är att ha en dotter som Stella. Nu "sitter" hon, uppallad med kuddar, i soffan bredvid mig och skrattar. Det är så roligt att lära känna henne, upptäcka hennes personlighet, lära sig "knepen", förstå hur hon vill ha det och förstå hennes mönster. Vi kan konstatera att Stella är en kvällsbebis. På dagarna sover hon rätt mycket och kräver inte mycket stimulans. Vill helst ligga på mamma och mysa. På kvällarna däremot, ungefär samtidigt som hennes pappa kommer hem, är det desto mer action. Då vill hon vara med och är klarvaken hela kvällen lång. På dagarna är hon otroligt lättsövd men på kvällarna otroligt svårsövd. Jag har dock knäppt koderna nu och brukar få lillfröken att somna in i rimlig tid. Sen sover hon sina mellan sju och nio timmar utan att vakna. Det har hon gjort sedan vi kom hem från BB. Det har jag förstått är få förunnat.

Helgen har varit riktigt bra. I fredags följde jag och Stella med mamma till Falun där hon skulle besöka en plastikkirurg.. dock inte för något annat än att ta bort en liten fläck på näsan. Stella och jag hängde i väntrummet där hon charmade alla som kom i hennes väg. Efter ett tag kom mamma med ett präktigt plåster på en svullen näsa. Lite som Rudolf med röda mulen, passande så här i juletider. Sen drog vi på stan och - återigen - kan vi konstatera att lilltjejen är exemplariskt. Hon sa inte ett pip på hela dagen utan låg nöd i sin vagn. Vi hade matpaus på Wayne´s och i övrigt blev det en del shopping till både mig och Stella.

På fredagskvällen var det italiensk afton med kanske världens godaste pasta följt av Idolfinal. Helt rätt att Erik vann. Synd bara att hans pinsamma flickvän skämde ut honom inför hela svenska folket. Jag tyckte att det var så pinsamt att jag vill hoppa bakom soffan och gömma mig. Typ.

I lördags hade vi en riktig mysdag och i går besökte vi den mysiga julmarknaden i Risa. Vi beställde en mössa till Stella från Stjärnöga och minglade runt innan vi åkte och storhandlade och något mer storslaget än det hände inte denna helg. Själv trivs jag alldeles förträffligt i den här myslunken.

1 kommentar:

Lisa sa...

ja uscha.. man ville bara gömma sig bakom en kudde när Eriks flickvän stod där och aldrig ville gå ner :( jobbigt! skönt att ni har det bra! god jul kram!