måndag, december 21, 2009

Herregud....

... vad det är mycket att fixa innan jul alltså. Jag har tidigare intagit ett rätt nonchalant förhållningssätt till det hela... för att så här ett par dagar innan gå upp i varv. I går köpte vi vår första klapp. Inte en dag för sent. Nu ska resten inhandlas. Det får bli på onsdag. Tur att jag vet vad vi ska köpa så att det i princip bara är att åka och hämta.

För en snabb update så var helgens glöggmingel hos Matilda och Tobbe mycket trevligt. Stella var en utmärkt glöggfestbebis. I går var det snabbrunda på stan och hemmahäng.

I dag har Stella och jag varit på BVC. Hennes kurva kunde inte vara bättre, för att citera vår sköterska. Jag blev mäkta stolt när sköterskan i slutet av besöket sa att Stella är ett riktigt A-barn. Det gläder mig också att både hon och min barnmorska har sagt att en stor anledning till att hon är så nöjd och snäll är att vi är bra föräldrar, det vill säga att hon känner sig trygg. Bästa, bästa omdömet juh! Då blir man glad i sitt mamma-rookie-hjärta.

Efter BVC fikade vi hos mormor och morfar på Tryckeriet innan vi åkte hem och åt lunch. I dag har lillfröken varit vaken sen hon hon vaknade vid nio i morse, med undantaget bilresan till och från BVC samt två kortare powernaps på vardera en kvart. Det konstigaste är att hon är elva nu och hon är inte ens trött utan sitter och "pratar" med sin pappa i babysittern. Antar att det blir tack och gonatt inom snar framtid och vem vet, kanske en tiotimmarsovning?

Nu ska jag snabbstäda lite inför morgondagens glöggdrabbning på bygatan 17. Känns som om jag inte kommer att hinna det i morgon.

Inga kommentarer: