tisdag, december 15, 2009

En bra dag

I dag har det varit en riktigt bra dag! Allt har liksom gått som på räls. Vi vaknade, vid nio efter nio timmars sömn. Stella åt och somnade om så att jag hade got om tid att fixa hemma och göra mig ordning inför dagen. Klockan tolv, och vi var i tid, träffade vi upp Tin och Svea på Kaffestugan där vi åt lunch och hade en redig update.



Sen skulle vi julklappsshoppa, var det tänkt men det blev som vanligt så att vi kollade till oss och småtjejerna bara. Jag får dock lov att sansa mig lite så vi köpte ett paket till pappa Stefan istället. Vi spanade också in nya vagnmodeller och nya åkpåsar. Bugaboons åkpåse är sjukt tunn så jag är på jakt efter en ny, varmare påse.

Väl hemma igen åt vi den här goda maten:




Kan verkligen rekommenderas. Jag marinerar laxen i soja, samt ingefära och vitlök en masse. Det behöver inte så och dra särskilt länge alls. Blir verkligen sjukt gott och smakrikt. Till improviserade jag ihop en saffranssås av schalottenlök, vitlök, fiskfond, creme fraische och vitt vin som jag skummade upp med stavmixern. Det hela serverades med råris och sallad. Sjukt gott.

Efter middagen kom äntligen Karin, Maya och Freya på besök. De har varit sjuka sen Stella föddes men nu var det dags för lite mys med tjejerna som ju är Stellas tremänningar. Fröken Jemthans fick sjukt fina presenter! En underbar liten mjukiskanin som spelar vaggvisa samt lurvig mössa och matchande stövlar som är ursöta. Det roliga är att jag varit och klämt på dem ett antal gånger, senast i dag. Underbart! Vi fikade och Maya och Freya busade för fullt.




Lilla fröken söt i sina nya stövlar. Sovandes.



Nu ska jag fortsätta den här bra:iga dagen med att stoppa i Ipoden i öronen och ta ett pass i tvättstugan.

2 kommentarer:

Tin sa...

Vilka stövlar :) Goding!
Vilken fin bild på mig och brudarna...och tomten! Favorit i repris snart. Kram

Sofia sa...

Ja ni är så fina. Roligt också att Svea fick med både tomten och mackan på bild :)
Repris snart är bokad!
Kram.