söndag, december 16, 2007

Söndag

Det har varit en kall men bra söndag. Dagen inleddes med en sjuhelvetes lång promenad i strålande sol och gnistrande snö. Underbart! Vi har också hunnit med en tur till Companiet i Orsa. Där har de en himla massa riktigt snygga second hand-grejer som jag måste börja spana in till vårt "nya" hem. Det värsta jag vet är nya hem där det enbart är nya saker. Okej, kanske inte det värsta jag vet men det är så trist och opersonligt. Jag är på jakt efter ett pampigt antikt matsalsbord i vitt. Inget sånt fynd idag men jag fastande för en riktigt gammal guldig soffa. En liten en som man typ kan ha i hallen. Och en maffig spegel till det. Kan mycket väl bli så att jag åker och handlar dem nästa helg.

Igår var det allt annat än full rulle här hemma. Fredagen var ganska blöt nämligen. Firmfesten i Borlänge var riktigt rolig och lyckad. Jag och grabbarna åkte tåg och drack glögg på vägen dit och vin på vägen hem. När vi kom hem strax efter midnatt gick jag och Johnny till Lilla där jag mötte upp Stefan. Han hade också haft en blöt firmafest så tillsammans rockade vi loss som om det inte fanns någon morgondag. Roligast var när jag fick syn på bandet som spelade - våra grannar. Jag blev så glad att jag gick fram och skulle kramas. Kanske inte världens smartaste drag eftersom de var mitt inne i en låt. Haha. Vilken stjärna man är i bland.

Nu väntar lite kvällsjobb, något som jag i vanliga fall skulle ha spytt över, men jag vet att det är det sista jag gör i år. Känns förbannat bra. Bland annat ska jag få till veckans lista. Alltid lite klurigt.

Roligaste rapporten för helgen kommer från mamma som varit på samma pub som prins CP i hufvudstaden. "Liten och tanig" lyder omdömmet. Mamma hade fullt sjå att koncentrera sig på sitt sällskap - hon hade fullt upp med att lyssna på CP:s och hans sällskaps diskussioner. De är för roliga ibland, morsor.

Inga kommentarer: