onsdag, december 05, 2007

Jag kan verkligen inte hålla Visakortet i styr när det finns skönhets- och sminkprodukter i närheten. Igår bjöd Mora Hotell & Spa in klubbmedlemmarna till träff. Det blev en riktigt trevlig sådan. Först bjöds det en härlig buffé med frukt, kakor, ostar och glögg. Därefter föreläste något sminkproffs om hur man lägger rouge och annat. Sen var det dags för buffé nummer två. Den var en riktig höjdare med smaker från världens alla hörn. Bäst var kycklinglevermoussen och de thailändska köttbullarna. Mums! I salen där vi var hade de ställt upp alla de vackra Ole Henriksen-produkterna. Ja, jag handlade. De hade också ställt upp mineralsminket från Glo Minerals. Ja, jag handlade. Det var en riktigt trevlig kväll med trevligt mingel. När jag kom hem provade jag direkt mina fynd - vilket gav resultat. Härligt.

Igår gjorde jag bort mig. Tycker jag själv i alla fall. Efter mycket om och men fick jag en telefonintervju med Anders Ekborg. Vi pratade jul och om hans frekventa uppträdanden i Dalarna. Jag tänker främst på Ekborg som en skådis och frågade därför "De flesta känner ju främst dig som skådespelare, kan du berätta lite om din musikaliska karriär?". Anders blev tyst ett tag sen sa han något i stil med "ja, alltså det är väl framförallt musik jag har hållt på med sedan Kristina från Duvemåla". Då trillade poletten ner hos fröken Westman... Chess, West Side Story, Kristina från Duvemåla. Just det ja. Det kanske är musikalartist han framförallt är, Anders Ekborg. Jag fick försöka vifta bort det där men han verkade faktiskt bli lite småtjurig. Bra påläst man är ibland.

Vår undervåning har förvandlats till ett rivningskaos. And I like it. Nu börjar man se hur det ska se ut utan väggar och grejer. Öppen planlösning is the shit. Nu väntar vi bara på arkitekten. Snälla gör klart ritningarna snart! Jag är tokinspirerad att sätta igång efter vårt break under hösten. Vi behövde ett break efter den utvändiga renoveringen. Den var jobbigare än jobbigast.

Nu ska jag försöka undvika att äta upp den enkilossäck med kola som anlänt till redaktionen.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Ja, där gjorde du bort dig. :P

Anders Ekborg är fantastisk i svenska Chess, finns att skåda på dvd! Kram.

Sofia sa...

Jenny: Ja, det gjorde jag verkligen. Det var så att jag riktigt skämdes efteråt.