måndag, december 10, 2007

Bästa lillebror

"Hej syrran. Tänkte på dig. Och hur bra du är. Puss". Sådana sms gör en måndagsrisig storasyster jävligt glad. Min bror är en av mina största lyckor. Jag har ont i magen över att han ska vara i Thailand på nåt Sida-projekt i ett halvår. Mamma och pappa verkar inte det minsta oroliga. Men det är jag. Innan han åker ska jag dock rå om honom. Nästa fredag ska jag ta hand om honom en hel helg innan vi åker till Venjan på julafton. Det blir lovely.

En annan som är bra är min frisör, tillika Stefans moster, som kom in på redaktionen och sa att hon kan ta sig an min kalufs ikväll. Tack Gud för det! Välbehövligt, minst ut sagt. Ska nog lägga lite slingor också så att jag blir en riktig blondie lagom till jul. Blondiner har ju roligast, liksom.

Nu ska jag börja på min årskrönika. Vad hände med 2007?

Inga kommentarer: