tisdag, oktober 12, 2010

Fruhippan from heaven

Vaknade till i lördags morse av att jag tyckte mig höra en bil som körde upp på uppfarten. Var helt bombsäker på att det var Stefans lagkompisar som kom för att hämta honom till innebandycupen, och att han försovit sig. Medan jag tänkte på det hör jag hur ytterdörren slits upp och bestämda steg klampade upp i trappen. Jag blev rädd, faktiskt. Hann viska till Stefan att det är några som brytit sig in men innan jag fick något svar stod två väldigt läskiga personer i rånarluvor vid min säng. "Hej fru Jemhans. Sätt snabbt på dig något löst och ledigt och följ med oss". Jag hann få på mig linserna och mysbyxor innan jag leddes ut till bilden med ögonbindel.

Jag fick åka bil ganska länge och jag förstod rätt snabbt att de försökte villa bort mig. Så stannade bilen, jag blev utförd och avtagen ögonbindeln. Den ena av de maskerade höll upp baksidan av namnbrickor där det stod ledtrådar som "manslukerskan från Orsa", "the Godmother" och så vidare. När jag gissade rätt kom de en efter en. Mina finaste tjejer.

Jag fick bubbel, en rosa outfit i mysstuk, rosa fjäderboa och lite annat. Temat var ju rätt givet - rosa. Värst var nog foppatofflorna. Jag avskyr foppatofflor men fick ha ett par på mig hela dagen. Alla hoppade in i väntande bilar och vi åkte mot för mig okänd destination.

Bilarna stannade vid ett av hotellen i underbara Tällberg. Vi åt en fantastisk frukostbuffé och jag fick skratta som jag inte skrattat på mycket länge. Efter det väntade en förmiddag i spa:t. Tänk er att få sitta i en bubbelpool med sina favorittjejer, dricka vin och bara ha det hur jäklas bra som helst. Fick efter ett tag uppgiften att gå och göra mig i ordning för nästa uppdrag.

Jag fick en nykel till ett av hotellens rum. Med mig fick jag en väska. Pirrigt var det när jag traskade mot det där rummet... som visade sig vara bröllopssviten. Där väntade en kvinnlig fotograf med uppdraget att ta sensuella bilder. Det var verkligen jättekul. Vi hann ta några gruppbilder också innan gänget dukade upp en underbar picknick ute i solen.

Så bar det av i bil igen. Vi stannade i Rättvik och jag fick komma ner i en studio. Jo då, skivinspelning. Första låten, en Ted Gärdestad-favvis, gick som en dans. Sen skulle jag sjunga Poison. Det var en pärs. Jag är inte van att sjunga så, plus att låten är sjukt jobbig. Fick slita lite, en utmaning helt enkelt. Men attirackarns så kul det var.

När vi var klara gick turen till Mora igen. Hemma hos Matilda var det uppdukat till den mest perfekta tjejfest. Rosa goodiebags, varav min extra välfylld, rosa bubbel och rosa allt. Vi gjorde oss i ordning, sjöng singstar och begav oss sen till Strand, där ett bord var bokat. Alla hade cerise-rosa klänning och tillhörande attiraljer i samma färg. Roligaste. Lika roligt var att vissa bitter***** på plats störde ihjäl sig. Hahaha. Hur som helst så fick jag en utsökt middag och en lika utsökt kväll. Bland annat så blev jag uppkallad att sjunga "Det gör ont" med trubaduren Sabri och Stefan inför ett fullsatt Strand.

Tack mina underbara vänner: Emelie, Pyran, Matilda, Tin, Karin W, Karin S och Therese för en av de bästa dagar i mitt liv. Så mycket cred också att de lyckats planera det här utan att jag hade den minsta aning.
Malin vet jag skulle ha varit med, men det är ju en giltig frånvaro om man föder barn. I söndags (känns på datumet 101010) föddes nämligen äntligen prinsessan Agnes. Har aldrig varit så glad över en födelse någon gång, ja förutom Stellas då.
Alex vet jag också ville vara med, men en sedan länge planerad kurs i London är också en giltig anledning.

Jag kommer att leva länge på den här dagen. Här kommer några bilder, de få jag fått. Räknar med att samla ihop ett ordentligt album så nu får ni ta och skicka resten av bilderna.

Bästa svägerskan, fru rosa och Karin S.



Paus i studioinspelningen.



Finaste och bästa vännerna.



Picknick i Tällberg.

8 kommentarer:

Johanna.S sa...

vilken underbar dag du verkar ha haft. Tänk att det alltid ska finnas nån som stör sig och muttrar när man har möhippa eller liknade på resturang. Själv går jag här och väntar på ett frieri jag med, men när det skall komma det återstår att se :-) grattis på dig igen fru Jemthans!

Therese♥ sa...

Wow vilken förstaklassig möhippa dina vänner fick till, låter helt fantastiskt! Och jag skulle tacka den allsmäktige om jag fick vara hälften så snygg som du på min möhippa...

Själv va jag iklädd en kortkort rosa slampklänning å de fulaste silverskorna på jorden... Tills de snälla klädde om mej i jordens fulaste dräkt från 70 talet å i den fick jag sitta på stan å måla ett porträtt av min man naken. Dräkten skar in både här å där å det värsta av allt va att folk kom förbi med sina barn å kollade på min vackra målning. Som om de trodde det va på riktigt. Fy bubblan men kul va det.

Jag va på Strand i lör, tar dock inte åt mej av bitterfitts anklagelser... :)

Madde sa...

Ni verkar haft super kul. Vilka flitiga vänner som hittat på så mycket roligt:)

Emelie Björck sa...

KUL! Nu hoppas jag vi får se lite mer bilder av den superba dagen! Kram

Nina sa...

Det verkar som fru Jämthund har haft en galet roligt dag & kväll. Härligt med så underbara vänner!

Malin sa...

Oj vad kul ni såg ut att ha! Ville så gärna vara med, men en liten fröken bestämmde sig för att det var dags att titta ut. Måste få höra allt den! massor av kramar från oss!

Linda sa...

Ni ser ut att haft det jätte trevligt, fick förfågan av Mathilda att deltaga men tyvärr hade vi redan köpt biljetter till konsert och bokat hotell i sthlm den helgen annars hade jag givetvis deltagit=))Kram

Jenny sa...

Oh vilket kalasprogram! Och återigen, tjat, tjat, men tack för att du så generöst delar med dig av bilder och historia! Minnena haglar...jag ordnade min systers möhippa med ett par andra tjejer - bästa minnet var att se syrrans lyckliga min.
Vad goa ni verkar vara! Härliga vänner du har.