fredag, oktober 22, 2010

Fredag!

Det absolut bästa jag vet är att vakna av att små fingrar petar mig i ansiktet, och när jag slår upp mina ögon möts jag av hennes blåa, pigga och sen en kram och bubblande skratt. Min skatt alltså. Här badar skatten i dikhon på sin födelsedag.




Svisch, så var det fredag igen. Känns riktigt bra. Vädret är fantastiskt, vi väntar på att åka på babysim, följt av fredagsshopping, sen häng med Tin och Svea och sen är det väl kväll. Pappan ska bort men vi väntar in min älskade lillebror som kommer med tåget. Tills dess ska jag ägna mig åt kombinationen Idol-tittning och bakning. I morgon är det nämligen ettårskalas för Stellis.

Så här firade hon sin ettårsdag. Öppnar paket med farmor.



I väntan på tårtan.



Tårtlycka.



I går hade jag en helt underbar dag. Vi mötte upp Jessica och Tyra för en promenad längs Saxviken i solen. Sen blev det lite shopping följt av fika. Alltid lika trevligt att hänga med dessa tjejer. Väl hemma igen lämnade jag mina älsklingar själva. Jag var nämligen inbjuden till ett litet event med Ladies Circle i Mora. Det blev mingel, bowling, middag och några korta föredrag. Så härliga tjejer/kvinnor det var där alltså. Hade en fantastiskt rolig kväll och kom hem fulladdad med energi.

Trevlig helg, nu ska jag mysa med min dotter.

3 kommentarer:

Rebecca sa...

Hon är en riktig godbit din Stella! =)

Nina, mamma till Hugo, Max & Vincent sa...

Grattis i efterskott till henne! :)

Emma H sa...

Jag brukar tycka att Stella är så lik pappa sin, men plötsligt - på kortet med tårtan i förgrunden - var så så himla lik dig Sofia!