torsdag, september 06, 2007

Ponnyridning och Företagarfrukost

Myggan är halt, därför skulle jag igår rida Tins f.d. tävlingsponny Dennis. Dennis är 1,44 m hög och alltså ganska mycket lägre än de hästar jag brukar rida. Jag tyckte att det kändes busigt på något sätt att rida ponny igen. Och det blev det också. Dennis är precis som man tänker sig att en ponny ska vara - very pigg, lite busig och mest intresserad av mat. Precis som Mulle i Min Häst. Det var askul när vi for fram jag och Dennis, så kul att Tin och unghästen hade svårt att hänga med (och då har Carrera mycket, mycket längre ben). Jag blir alltid så lycklig efter att jag ridit och när jag cyklar hem så får jag en sån där frihetskänsla i magen. Lovely.

Nu har jag precis kommit tillbaka från höstens första Företagarfrukost som, som vanligt, anordandes på Mora Hotell & Spa. Vi började med den härliga frukostbuffén och som alltid så är det världens godaste. Det var mer folk än någonsin på frukosten och jag är mer än säker på att det berodde på att MIKs nya tränare Magnus Arvedsson var där och berättade om uppladdningen inför elitseriepremiären. Jag gjorde ett personporträtt på Magnus redan i våras och tycker att han är en mycket sympatisk person. Nu önskar vi Magnus och grabbarna lycka till i elitserien! Se till att åtmindstånde hålla er kvar i serien så att ni slipper åka ner i Allsvenskan som looser-laget Leksand (som min sambo hejar på).

På Företagarfrukosten träffade jag också en lokalkändis i form av en fd. elitskidåkare, tillika Vasaloppsvinnare. Vi brukar ha lite mailkontakt ibland och igår skrev jag att jag ska åka TjejVasan. Jag slängde ut en krok om att vi eventuellt kunde göra någon form av Vasaloppsuppladdning i Magazin och när jag talade med honom på frukosten idag verkade det som om han nappade på den idén. Vi ska börja med stavgång nästa vecka så jag har fått order om att köpa ett par gåstavar som påminner om riktiga skidstavar. Nu finns det ingen återvändo längre - TjejVasan here I come.

Idag ska jag försöka få en massa saker gjorda. Eftersom jag "bara" tog ut tre veckor semester i sommar så planerar jag att ta en dag denna vecka. Det blir i morgon och det känns riktigt lyxigt. Då ska jag flytta upp köket på övervåningen och bara pyssla hemma, sånt som jag aldrig har tid med. I morgon kväll åker jag och darling till Venjan och äter middag, badar badtunna och hänger med mamma och pappa. Det blir skoj. I helgen ska jag INTE gå ut. Istället ska jag verkligen göra något av den här helgen, det är ett löfte.

Inga kommentarer: