torsdag, september 13, 2007

Ganska bra dag

Jag har varit lite off den här veckan... alltid så på hösten. Mornarna är värst. Jag har ju vanligtvis riktigt risigt morgonhumör och när jag är lite nere blir det sju resor värre. Som denna vecka. I morse var det dock annat. Ja, eller först var jag arg när jag vaknade eftersom Stefan skramlade i köket. Men sen kom han in med frukost på sängen och då kan inte ens jag vara arg. Istället smälte jag och vi fick en mysig frukoststund innan Stefan drog till jobbet. Själv åkte jag till Ostnor och gjorde de sista textändringarna till den broschyr vi jobbat fram under en tid. Det är alltid så kul att se det färdiga resultatet.

Det är ett härligt höstväder ute och jag kommer efter jobbet att åka hem och byta om till ridkläder och sen hoppa på guldiga faran och cykla till Tin i stallet. Det är så skönt att komma ut i skogen och rensa skallen efter en arbetsdag. Dessutom är det himla roligt att vara med Tin. Hon är en donna i min smak.

Skönare än skönast är att det är helg i morgon. Jag planerar att komma igång med vasalopssträningen och i övrigt ta det lugnt som förra helgen. Men det kan ju bli hur som helst. Roligaste är i alla fall att min andra Stefan, Stefan T kommer hem och på söndag ska vi ha en riktigt uppdateringsdag. Stefan har varit i USA och jobbat och nu blivit erbjuden fast jobb där. Han är bäst. Vi pratade om en sak häromdagen över telefon. För ett år sedan, nästan exakt, var båda ganska höstdeppiga. Jag var helt säker på att jag skulle leva mitt liv i celibat som singel, eftersom det inte fanns några prinsar i norra Dalarna, och Stefan var sådär sugen på det jobb han precis fått och undrade vad han skulle göra i framtiden. Vi deppade över en eller förmodligen flera flaskor ekologiskt rödvin. Idag, ett år senare, är det annat ljud i skällan. Några dagar efter vårt depp träffade jag nämligen den bästa prins jag någonsin träffat. Det jobb som Stefan inte var sugen på gjorde att han hamnade i USA, dit han ju nu flyttar och är jättelycklig även han. Så, det blir aldrig någonsin som man tänkt sig. Och det ska vi prata om på söndag över en flaska... ja, ekologiskt rödvin så klart.

Inga kommentarer: