måndag, september 17, 2007

Måndag

Trots en lugn helg så är jag allt annat än pigg idag. Alltid så på måndagar. Helgen inleddes med världens godaste musselsoppa i fredags kväll. Framåt tiotiden blev fröken Sofia rastlös och tvingade ut sin kära sambo på en cykeltur. Vi hamnade hemma hos svärmor och svärfar där vi spelade kort fram till två på natten (ja, jag vann båda omgångarna). Trots lite vin och sen sänggång så var vi pigga i lördags och gjorde en snabbrunda på stan innan vi åkte till Orsa och mina föräldrar. Där blev det god mat, Svensson Svensson och husritningar. Det kommer att bli så snyggt även invändigt vårat hus. Mamma och pappa är så kreativa och kom på massa bra lösningar som vi gillar. Det ska bli kul att se om de går att genomföra! När vi åkte hem från Orsa vid midnatt så var det minusgrder. Hujedamig. Igår snöade det också. Helt sjukt.

Igår var det den gråaste söndag jag varit med om på länge. För en tid sedan bestämde jag mig för att göra söndagarna roligare och inte sådär tråkiga som de lätt kan bli. Först roade jag mig med att ladda hem alla de låtar som jag en längre tid velat ladda hem. Sen solade jag, lekte med vår nya ascoola kamera och på kvällen smällde jag till med trerätters. Stefan T kom nämligen på besök och det var som vanligt väldigt roligt att träffa honom. Det blev lite vin och annat innan söndagen avslutades vid midnatt.

Idag ska jag försöka få massor gjort. Men först en lunch med Anna.

Inga kommentarer: