fredag, september 14, 2007

Ernst

På morgonen idag gjorde jag en väldigt rolig intervju med hela Sveriges hemmafixare nummer ett - Ernst Kirchsteiger. Han var väldigt trevlig och snackade väldigt mycket. Jag tror att jag antecknade ett halvt kollegeblock. Hehe. Ernst gjorde precis som i TV, det vill säga använder liknelser och metaforer när han beskriver saker. Underhållande. Han liknade bland annat trender och tendenser vid en tårta där tendenserna är tårtbotten och själva stommen medan trenderna är cocktailbären och marsipanrosen som man dekorerar med. Det var fyndigt och väldigt Ernst:igt.

Såå skönt med fredag! Jag har varit sugen på musselsoppa ända sedan vi var på Sicilien och ikväll är det dags. Nu ska jag bara hitta fräscha musslor och sen koka upp dem med grädde, vitt vin, lök, vitlök, saffran och annat gott. M u m s! Till det nybakade ciabattor och ett gott vitt vin. Det är perfekt att det är den gråaste höstdagen so far för då kan man mysa till det inne med tända ljus. Längtar tills arbetsdagen är slut. Först står dock bildredigering, krönikeskrivning och möte på agendan.

Inga kommentarer: