tisdag, juni 05, 2007

Vackra Siljan

I morse har jag varit på ett reportage precis bredvid Siljan. Där ville jag stanna kvar, men plikten kallade. Det var så vackert att det gjorde ont i ögonen. Nu sitter jag istället på konoret och har ont i ögonen av andra skäl.

Idag ska jag träffa mina härliga tjejer Anna och Linda på jobblunch. Alltid lika kul när vi lunchar och de är inspirerande båda två. Tänk om lite fler snygga blondiner var som Linda och Anna. Fan va mycket det skulle bli gjort då. För att inte tala om hur könsfördelningen på höga positioner skulle förändras. Personligen tycker jag inte att det är konstigt att de flesta vd:ar, styrelsemedlemmar och chefer inom både det privata och offentliga näringslivet är män. De tar för sig och är på ett helt annat sätt än de flesta kvinnor. Snackar mindre skit, dunkar varandra i ryggen oftare och vågar ta plats. Personligen jobbar jag också helst med killar, oftast i alla fall. Det blir mindre kompicerat så.

Igår valde vi äntligen färg på huset. Eller i alla fall kom så pass långt att vi fick med oss provburkar. Vitfärgen heter råvit, men vi funderar på om vi kanske ska byta till byvit. Gråfärgen är silverräv och rödfärgen dalaröd. Tillsammans såg det riktigt tjusigt ut. I morgon ska vi provmåla.

Ikväll hoppas jag på en liten grillfest. Vädret är på topp och det är röd dag i morgon. Optimala förhållanden för grillfest. Stefan hade fått för sig att snickra men det tog jag ur honom. Det kan vi ju göra i morgon. Då ska jag passa på att sola också, måste fixa schysst bränna som inte är made by brun utan sol.

Inga kommentarer: