torsdag, juni 14, 2007

Det haglar småsten

Dagens skoval, sandaler, känns så där. Utanför har det nämligen haglat småsten. På riktigt skulle man kunna använda hagelkulorna till att kya drinkar med, så stora är de. Trippade iväg på lunch i sandalerna, fast det var alldeles vitt runt fötterna. Dagen till ära skulle Stefan och Anders äta lunch vid tolv och inte vid nio, som vanligt. Jag ville äta ärtsoppa och pannkaka. Anders ville promt ha kebab. Jag la mig. När vi kommer in på pizzerian så säger det poff och sen blir det mörkt. Strömavbrott i halva Mora. Pizzerian kunde fixa sallad, som tur var. Anders muttrade lite men fick iaf en kebabsallad. Det är kul att äta lunch med de där två, framförallt eftersom jag och Anders tillsammans brukar göra narr av Stefan.

Idag ska jag nog smita från jobbet lite tidigare än fem. Igår var jag nämligen här till tio på kvällen och känner att jag måste varva ner lite. Funderar på att gå och köpa mig en ny bok och sen krypa ner med den och en påse godis i sängen. Självklart iförd favvismjukbyxorna. Längtar!

Inga kommentarer: