torsdag, juni 14, 2007

Äntligen regn

Vanligtvis brukar jag tokgnälla över regn, men idag är det skönt. Jag hade planerat att sitta inne hela dagen och skriva och nu får jag göra det i lugn och ro med regnet smattrandes mot fönstret. Först på tur står en krönika om midsommar, det ska bli kul att skriva.

Allt känns ganska tungt just nu, men det är väl så ibland. Ska bli skönt med helg i morgon. Vi ska ha grannfest så kvällen lär gå åt till planering av den, vi ska nämligen hålla till på vår gård. Det är roligt att det bor så många unga par i byn, det blir säkert en rolig fest.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag ska också skriva en krönika om midsommar. Jag har panik. Känns som ett tråkigt ämne tycker jag. Vad skriver man?! Jag tror jag ska fuska och skriva om något helt annat. Inte ens nämna midsommar. haah

Sofia sa...

Ja det kändes så där kul här med. Jag knåpade ihop något i stil med vision vs verklighet. Om hur man vill att det ska vara och hur det sen blir. Jag gillar midsommar även om det oftast inte blir som man tänkt sig.