måndag, juni 04, 2007

Äntligen en härlig måndag

De tre senaste måndagarna har det regnat. Det är trist. De tre senaste måndagarna har jag varit antingen seg av för mycket helgfestande eller seg av för mycket jobbande. Idag, denna måndag, är det annorlunda. Det är en alldeles fantastisk måndag. Solen skiner och det är varmt. Jag kunde åka till jobbet halv åtta i morse i bara t-shirt. Jag är inte heller trött eller seg utan pigg och glad.

Helgen var riktigt bra. Min absolut äldsta kompis Jonas kom från Stockholm på besök i fredags. Jonas har jag känt sedan jag var ett par dagar gammal, våra föräldrar är nämligen också barndomskompisar. Jonas är två månader äldre än mig och när mamma började jobba när jag var två månader så fick jag vara med Jonas och hans mamma Lena. Vi har lekt en hel del genom åren. De senaste åren har lekarna innehållit alkohol och så även denna gång. Efter jobbet i fredags åkte vi hem och grillad eoch drack öl. Det var så härligt! Jonas och Stefan kom riktigt bra överens och vi hade väldans trevligt. På lördagen åkte Jonas och jag och Stefan sammanslöt istället med Benny och Linda för en hederlig pargrillning. Det var trevligt ända tilsl de skulle kolla på fotboll. Jag passade då på att läsa tidningarna men avbröt det när det där roliga inträffade i matchen. På riktigt är det den mest underhållande match jag någonsin sett. Hoppas att fler huliganer stormar planen, det blir så bra tv.

I går var det jobb hela dagen, synd nog med tanke på årets hittills bästa väder. På kvällen var det grillning för tredje gången denna helg, då hos Stefans föräldrar. Lena lagade som vanligt supergod mat. Stefan påminde om en kräfta. Han hade nämligen spikat tak hela dagen. I gassande sol. Jag skrattade lite åt bondbrännan. Igår kväll var det dags att göra något vi borde ha gjort för flera veckor sedan. Klippa hela stora gräsmattan. Iförd rosa gummistövlar, minkort grå kjol och rosa linne laddade jag upp med mina nya Sony-lurar. Drog igång gräsklipparåbäket och bara det blev jag svettig av. Sen väntade ett två timmar långt träningspass i det långa gräset, bland buskar, träd, härbre och annat. Vi bor väldigt öppet med hur mycket gräs som helst. Det är trevligt, men inte när det ska klippas. Det värsta är att jag nog får ta en runda ikväll med, fick nämligen lov att köra på högsta igår, så långt var det. Ohc nu behöver gräset trimmas. Och mattan krattas. Puh.

Nu skickas Magazin till tryck. Två till att göra innan sommaren. Sen ska jag vara ledig. L E D I G, för första gången på tio år.

Inga kommentarer: