torsdag, juni 07, 2007

Sommar och sol med halvlång kjol

Vädret är ju lite för bra för att vara sant. Idag har jag min favvisklänning, prickig från Zara. Den är liksom rolig på något sätt. Äntligen kan jag matcha med en solbränna. Låg nämligen och stekte i trädgården igår. Skönt att vara ledig en onsdag, men man blev helt dagvill. Vi tog en cykeltur i finvädret också, svettigt värre. Stefan skulle promt åka inlines. Jag tog guldfaran. På kvällen grillning med Stefans föräldrar. Jag bjöd på grillad halluomi-ost till förrätt, honeysmokedmarinerade kycklingfileér med feta-soltorkadtomat-basilika- och vitlöksrisoni till varmrätt. Efteråt svenska jordgubbar med vaniljvisp. En riktig kanonmiddag. När det äntligen blev lite svalare gick jag och grannen Maria på powerwalk. Bästa nationaldagen på länge.

I morse hade Företagarna i Mora frukostmöte. Det var intressant och framförallt var frukosten god, som vanligt när det är riktig hotellfrukost. Efter mötet hade jag och Linda långmöte. Hon är så bra, så bra. Det behövde jag verkligen.

Lunchen åts i sällskap av Stefan, Hasse och hans tjej Sara som jag träffade för första gången i tisdags när vi hade grillfest. Årets roligaste grillfest för övrigt, som också blev en karaoke-fest. Det som skulle bli en stillsam middag för sex blev en brakfest för tio. Kul med spontanfest!

Idag har jag hundra saker att fixa. I morgon kan jag ju inte jobba. Då ska Ludde och Stefans syster firas i Uppsala. Ska lbi lovely att få komma till Uppsala och dessutom bo på hotell. Hurra! Sämsta tajmingen är dock att Stefan Tallbo är hemma i Orsa, han som vanligtvis håller till i Uppsala. Nu blir det powerwalk ikväll istället. Vi har inte träffats på väldigt lång tid känns det som.

1 kommentar:

Anonym sa...

Hörru halvlånga kjolen. Nu vill dina läsare att du uppdaterar bloggen. ;) Gärna med bilder från underbara Uppis.