onsdag, juni 20, 2007

Förberedelser

Mycket förberedelser idag. Och avslut. På lunchen hade vi, jag och Anna, nämligen avslutningslunch med Linda. I morgon slutar hon på kommun och börjar som marknada- och försäljningschef i Sälen i augusti. Fast avslutningslunch var det väl kanske inte. Hon kommer ju fortfarande att bo i Mora. Så vi bestämde ny lunch redan nästa vecka. Anna hade med sig en rolig överraskning, tre chiclitt-böcker. Nu ska vi läsa en var och sen byta i sommar. Efter lunchen rusade jag och Anna runt på stan. Hon fyndade två skjortklänningar men jag kom tillbaka till kontoret utan påsar. Väl på kontoret har jag bokstavligen rusat runt och förberett ett viktigt möte som jag ska ha nu klockan fyra. Jag tog mig till och med an dammsugningen, vilket Johnny eller Sune brukar sköta annars.

Ikväll blir det mer förberedelser. Midsommarförberedelser. Stefan och jag har sagt i två månaders tid att vi ska städa ur härbret så att folk kan bo där på midsommar. Idag, två dagar före den stora dagen, som kommer själva urstädningen att äga rum. Den enda anledningen till att det inte blir i morgon är att gästerna kommer då. Annars hade vi garanterat gjort det dagen före. I morgon är det då dags att inleda helgens firande. Bästa Emelia kommer. Jag är så lycklig. Tomas, Stefans kusin, kommer också. Och kanske någon mer i sista sekund. Sen ska det firas, jävlaranamma. Men först alltså städas, tvättas, strykas, lagas mat, plockas blommor... puh.

Inga kommentarer: