måndag, februari 28, 2011

Ny vecka, en härlig en

Sjukt kul med reaktioner och ventileringar som de som blev efter inlägget om gemensam ekonomi. Ska snart hitta på nåt nytt kul.

Det är måndag, solen skiner och jag är på mitt allra bästa humör. Helgen var riktigt bra och det hela toppades med en redig utgång i lördags. Först middag hos Karin i Vattnäs. Sen åkte Tin och jag till tältet och hade kul innan det blev efterfest hos oss. Som på den gamla goda tiden. Jag gjorde kalvfärsbiffar till alla som var hungriga, inga konstigheter. Hann även dansa bugg med grannen Danne innan jag somnade i sängen framför Big Brother (varför man nu i hela världen får för sig att sätta på det, som jag för övrigt inte följer, en tidig söndagsmorgon). Måste varit kalvfärsbiffarna... för i går vaknade jag pigg som en lärka och hann både städa och fixa innan vi åkte till Venjan för att hämta hem lilla skatten. Somnade för övrigt skönt tidigt bredvid henne i går tidigt och bra.

I dag var det härligt att vakna, vilket det inte alltid är på måndagar. Det kommer att bli en bra vecka. Både jobb och privat. Jag ser fram emot att fortsätta löpträningen denna vecka. Förra veckan blev det 2,5 mil på det där löpbandet. Denna vecka ska jag variera det med annan träning. Ska försöka komma igång med mitt styrketräningsprogram också... snark.

Nu ska jag ta en avstickare till färgaffären. Behöver lite luft och framförallt mer färg i sovrummet. Man behöver färg.

3 kommentarer:

Anonym sa...

sååå kul med dina inlägg =d

Johanna.S sa...

Får man se vilken underbar färg du väljer till sovrummet sen!? kram J

Camilla sa...

Visa gärna resultatet av make-overn sen!