måndag, februari 14, 2011

Årets mest överreklamerade

Alla hjärtans dag i dag. Jag kunde inte bry mig mindre. Det är det mest överreklamerade tjafs jag vet. Jamenar, vad är det för påfund? Att alla ska ge varandra blommor, presenter och dylikt just den 14 februari? Nej, det tycker jag att man kan göra lite närsom och inte på ett förutbestämt datum.

Hellre en fin bukett blommor vilken dag som helst.

Hellre en god middag och gott vin för att fira vardagen.

Hellre några extra fina ord, på ett kort, via sms, live eller hur som helst och när som helst.

Tänk på det. För mig är det här en vanlig måndag. På onsdag ska jag och maken ha lite kvalitetstid tillsammans, för det är vilken dag som helst. Då ska vi äta en god supé, se en show, checka in i ett lyxigt hotellrum, sova gott och sen äta en härlig frukostbuffé innan vi åker hem igen. Platsen för detta är Tällberg. Är rätt stolt över mig själv som kammade hem detta paket på firmafestligheterna i Idre förra helgen. Tycker också att chefen var synnerligen generös med detta, en TV och lite annat smått och gott i prispotten. Kul att tävla och extra kul med såna priser.

Inga kommentarer: