måndag, juni 30, 2008

Sista jobbveckan

Om en vecka infinner sig semestermyset. Känns ju överjävligt bra. Då är alla dagar lördagar. Håll i hatten.

Innan den ljuvliga semestern tar vid är det en del som ska fixas. Det vill säga jobbas. Det börjar rätt bra idag ändå. Datorgöra och sen en spännande avsmakningsmeny i kväll. Det gillas.

Helgen blev bra på alla sätt och vis. Företagsfesten i fredags var riktig världsklass. När Borlängegänget åkte hem gick jag och Johnny på krogen - i mysbyxor och gympadojjor. Adidas all over, of cource (helst när man är ute med Adidas f.d. försäljningschef). Väldigt praktisk outfit måste jag säga. Man kunde dansa, hoppa och tjoa hur mycket som helst utan att tänka på nån klänning som hamnar snett. Mysbyxor på krogen blir det fler gånger.

Efter en efterfest kom älskling, numer alias Jokern, och hämtade upp en väldigt trött tjej vid 04-snåret. Klockan 10.00 blev jag väckt, uppdragen och satt i bilen. Vi skulle köpa lister. Kanske inte va jag va sugen på dagen efter men jag följde snällt med till Mora Trä och fick bära sisådär 200 meter list på släpvagnen. Efteråt vad jag död men belönades med thaimat och gamla avsnitt av Paradise Hotel. På kvällen åkte vi till mor och far i Venjan och åt ännu mer gott. Avslutade med bästa filmen. Gone, Baby Gone. Har läst böckerna av Lehane och för en gångs skull svarade filmen upp till böckerna. Världsklass. Efter 12 timmar sömn blev söndagen en riktig mysdag. Promenerade till Anders och Karin och busade med Maya och Freya. Gick också förbi Delux och hälsade på hans ljuvliga kattungar. Vill. Ha. En. Men min älskling Ramses vill inte ha ett sykon.

När lördagseftermiddag blev kväll tog vi hojarna till Wasastugan och deras Cajun-mat och ett glas rött. Oj så gott. Hemma igen blev jag tvingad att se lite av finalen i fotbolls EM. Hurra för att det är över. Avslutade i Hästens med Babel, som gick på TV1000. Ibland är det riktitg bra med de där filmkanalerna.

Nu ska jag försöka få i mig lunch.

Inga kommentarer: