tisdag, juni 10, 2008

Får man önska sig sämre väder?

Vilken nationaldagshelg det var. I festligheternas tecken, of cource. I torsdags for vi till Venjan och hade ett riktigt höjdardygn. Mamma hade laddat med gurkshots, ett kilo oxfilé och ljuvlig Pavlova. Hella njutning. Och det var varmt så varmt. Efter alldeles nför många flaskor Rosé (som förvissp spätts ut med Fanta) så hoppade vi i badtunnan vid midnatt. Det är magiskit att bada i denna tunna. Svalkade oss i sjön ibland... 25 grader. I love svensk sommar.

Lite seg på Sveriges stora dag men låg horisontiellt och tog igen mig på bryggan och lyssnade på vattnets kluckande. Motvilligt fick vi lämna semesterparadiset och åka mot Långlet. Det vankades festkommittéemöte i Jörgens pool. Det hela inleddes klockan fyra på eftermiddagen och avslutades klocklan sex lördag morgon. Måste vara något slags rekord. Under den tidne kom vi inte fram till mycket men hade det väldigt festligt, grillade, snackade skit, badade, lyssnade på åska och en massa annat. Som en extra bonus kom Malin från Älvis. Klockan halv två kom vi på att vi skulle åka och kolla på hennes man som var kvällens DJ på Lilla. Vi kom dit 01.45, en kvart från stängning och fick varsin redbullvodka utan is eller sugrör. En höjdare, verkligen.

På efterfesten fick jag den briljanta idén att laga käk. Tinade köttfärs, stekte lök, bakade bröd i ugnen, sparkade igång grillen, gjorde egen sås av soltorkade tomater, skar grönsaker och serverade till alla hungriga. Varför liksom? Jag hade lika gärna kunnat bjussa å ostmackor, ingen känner ju nån skillnad. Snällaste Stefan städade upp kaoset efter mig i köket medan vi andra sjöng Singstar till 06.

Lördagen var ingen höjdardag. Vaknade vid halv två, ungefär samtidigt som Therese cyklat färdigt Siljan Runt. Åh vad jag ångrade att jag inte valt att cykla med henne istället. I alla fall så bjöd vi henne på välförtjänt middag på kvällen och tog det lugnt så lugnt.

Nu ska jag pysa ner till kontoret och hänga med bästa kollegan Åsa som är här från Borlänge. Det blir både fm-fika och lunch med henne idag. Sen väntar ett gäng möten, lite planering och sen riktigt längtar jag efter ett tvåtimmarpass i gymmet. Ska köra igenom hela kroppen och jag vet hur ljuvligt det känns efteråt. Träning är som en drog, tur att jag blivit beroende.

Man får inte skriva så här... men jag tycker att det är rätt skönt att det inte är sån gass idag utan lite svalare. Om inte annat för att jag får sätta på mig mina nya jeans.

Inga kommentarer: