lördag, juni 14, 2008

Lördagskväll

Hemma igen efter ett underbart campingdygn. Jag fick också en inblick i livet som småbarnförälder. Åsa och jag handlade, hämtade ungar som glömt diverse saker. Hem till dem igen och så finally var vi på väg mot camping. Grillning, rosé och massa babbel. Husvagnsgrannarna kom också förbi på drink. Riktigt trevlig fredagskväll.

Tur att vi somnade i hyfsad tid för 06.30 i morse ville Elvira, 2 år, gå upp. Jag masade mig dock inte upp förrän vid niosnåret. Efter frulle gick vi vid vattnet till Leksand med barnvagn. Så vackert och skönt. I centrum lyckades jag så klart spendera lite pengar på en apsnygg tunika och efter lite shopping gick vi hem igen och grillade burgare. Åsa hade med sig lite spagrejer så vi tappade upp fotbad i förtältet. Vi fick fina fötter och fina händer efter en fantastisk scrubb som jag bara måste köpa. Efter lek med både ungar och hundvalpar samt en nybakad äppelpaj styrde jag hem mot Långlet.

Nu är det lördagskväll och jag har skickat iväg Stefan till polare för öldrickning och fotbollsmatch. Tänkte att det nog skulle vara roligare för honom att kolla med dem än med mig. Här är fotbollen i alla fall på. Ska nu fixa mig och svira om innan jag ansluter till grabbarna dit även Linda och Benny ska komma. Känns som om det blir krogen ikväll.

Inga kommentarer: