tisdag, juni 10, 2008

Jävla fotboll

Jahapp då var det igång, Fotbolls EM för Sveriges del. Jag kunde inte vara med ointresserad av vuxna män som jagar boll på olika gräsmattor nere i Österrike och det där landet man aldrig kan stava till och som vissar förknippar med Sverige när man är utomlands. Istället ägnar jag mig åt datorn och snart nya Elle Interör.

Idag har det varit en rolig dag, även om jag inte känner mig på topp. Åsa var här och vi hann med dels en lång fika och dels en rolig och god lunch. Om inte Åsa hade funnits inom koncernen vet jag inte vad jag gjort. Nu är det preliminärbokad vinkväll vid hennes lyxiga pool i Blge på fredag. Soo lovely och något som vi planerat länge. Känns verkligen som om jag behöver komma bort från den här byn, helst nu. Ska till och med bli skönt att åka till Malung på äventyr i morgon, bara för att komma bort liksom. Nu ska jag omebelbums planera in resa till mina bästa tjejer Alex i Sundsvall, Emelie i Stockholm och Åsa M/Emelia i Uppsala. Jag längtar efter dem alla!

På eftermiddagen gjorde jag en intervju som slutade med en väldigt lång och väldigt trevlig fika med Skåran. Hon är inte som de flesta Mora-brudar. Det är lite mer go liksom och inte så mycket omständighet. Och det gillas ju. Fler som henne på nära avstånd tack. Efter fikan fick jag ur mig en massa aggressioner på gymmet. Kroppen fick jobba hårt och det ville den. Var dessutom helt ensam i gymmet, lyx.

Väl hemma igen är det bara tisdagstrist. Nu ska jag gå och lägga mig.

Inga kommentarer: