torsdag, maj 29, 2008

Älskar thaimat och katten

Idag har det varit en bra dag, so far. Det började i morse med att jag fick ett mms på ett ultraljud. Therese ska bli mamma och jag blev så klart jublande glad. Hon kommer att bli en väldigt bra mamma, det är jag övertygad om. Dessutom lär bebben bli råsöt med tanke på generna från både mor och far. Nu får vi se fram emot 22 oktober då det är beräknad nedkomst.

Efter lite fm-jobb och solning i trädgården svirade jag om till träningskläder och cyklade de fem kilometerna till gymmet, tränade ben och mage, och cyklade hem igen. Så skönt och väldigt svettigt. Det är medelhavsvärme ute och så himla skönt. Efter en härlig avokadosallad till lunch åkte jag på reportage och fick med mig en låda full med härliga vårrullar, gjorda av en thailändska, med mig hem. När jag ringde och berättade för Stefan höll han på att hoppa ur jobbkläderna av lycka. Idag kommer asia på middag till Långlet. Tänkte komplettera med nån god kycklingrätt och grönisar. Mumma.

När jag kom hem igen kom lyckan Ramses. Han är verkligen det bästa jag vet. Det blev turbomys i sängen innan jag fick lov att gå och göra lite nytta. Nu klättrar han runt här och vill ha attention. Varje dag längtar jag till vår kvalitetstid, när vi ska gå och lägga oss och han kryper upp till mig och är som ett levande gosedjur. Jag kan inte leva utan den där katten! Och han inte utan mig heller tror jag, för när jag är borta vägrar han komma hem, vilket faktiskt för det lite jobbigt. När vi var i London var han ute en hel weekend trots våra föräldrars, grannars och kompisars försök att få in honom. Vi får stanna hemma i fortsättningen.

I morgon är det fredag och hurra för helg. Med det här vädret blir det stor grillweekend. Och kanske lite rosé.

Inga kommentarer: