lördag, maj 24, 2008

Solig lördag

Lycka att vakna upp av solens strålar. Lite väl mycket av det goda dock. När vi får klart undervåningen byter jag sovrum till andra sidan huset så att vi slipper vakna i gass (trots rullgardiner).

Igår var det kaosartad fredag här hemma. Kaoset bestod av att två personer som får dåligt humör av att inte äta skulle åka på stan och sen handla mat. Tillslut var vi så hungriga att vi typ inte kunde prata med varandra. Det bör väl tillägas att det var efter en shoppingrunda och letande av mors dags-present till våra kära mödrar. När jag var sugen på att lägga mig ner på golvet på Ica och skrika insåg jag att det bara var att grabba första bästa mat och sen åka hem. Så jag slet åt mig en varmrökt lax och lite färsk pasta och körde sen i ilfart hemöver. Blev riktigt gott.

Igår var det tyvärr sista delen av "Var fan är mitt band". Roligaste tv-programmet. Jag sörjde lite och gick sen och la mig tidigt och tur var väl det. Det blev nämligen inte så mycket sömn inatt för den älskade katten var av någon anledning ängslig och har väckt mig massor av gånger genom pip och buff. När vi gick upp verkade han dock må hur bra som helst och skuttade ut i trädgården.

Har precis njutit av en skål färska jordgubbar till frulle, svenska dessutom. Lyx. Nu ska jag nog få lov att göra lite nytta. Det är projekt innertak i undervåningen och Stefan, Benny och bästa svärfar är redan på plats och snickrar. Räknar med att vi faktiskt har ett snyggt, vitt innertak i plank lagom till i eftermiddag. Ikväll bär det ju av till Älvis. Innan dess ska jag också hinna köra veckans benpass. Och handla mat. Och städa. Och tvätta. Bäst att sätta igång!

Inga kommentarer: