onsdag, maj 28, 2008

Sommaronsdag


Det tog sin lilla tid att återhämta sig från helgen. Men oj va skoj vi hade i Älvis. Det är alltid skoj när vi är där. Tack Malin, Hannah, Linus och resten för ett underbart roligt kalas.

Veckan är inte lika lysnade. Jag ska absolut inte bli stressad men nu är jag uppe i sjuhundratjugo i alla fall. Försökte varva ner med tv-tittning idag men det går så där när det borras, sågas, hamras och hålls på i undervåningen. Tur att det blir fint. För det är det.

Igår när jag kom hem stod ett äppelträd på vår gård. Det var en försenad födelsedagspresent från Pamela och Magnus. Finaste trädet och jag har gett mig den på att inte döda det innan vi planterar det (nu bor det i en svart sopsäck). Det går sådär för mig och svärfar kommenterade idag att jag nog måste vattna. Rusade så klart ut med vattenkannan och hoppas nu att jag kan hålla efter det här. Växter är liksom inte min grej. De glöms liksom bort.. och sen får de väldigt mycket vatten när de väl får. Stackarna. Har ett par inne som faktiskt överlevt ett år. Måste vara nån form av rekord.

Tråkigaste är att vår Johnny på jobbet ska sluta. Jag kan i och för sig förstå varför med tanke på vilket tokroligt jobb han nu hoppar på. Westman Publishing är dock i stort behov av en vass säljare. Nån som har någon på lager? Tur att det inte är min huvudvärk längre, även om jag så klart är angelägen om att det blir någon bra och helst rolig också. Som Johnny ungefär.

Nu ska jag rensa min garberob. Det har jag tänk göra i ungefär ett halvår. Kan ju börja i alla fall.

Bilden är på mig och Malin. En av alla otaliga självporträtt vi tog i lördags.

Inga kommentarer: