fredag, mars 07, 2008

Två glädjeämnen

Häromdagen tog min enegi slut. Blev som apatisk, höll på att trilla av stolen och såg suddigt - kroppen egna sätt att säga "ta det lugnt Sofia". Det tog ett tag att förstå signalerna men sen lydde jag. Hem till Hästen. Sova, sova, sova. Efter några timmar överaskade älsklingen med amerikansk afton, dvs homemade hamburgare, två filmer i sängen och tillhörande godispåse. Det var exakt och precis vad jag behövde. Dessvärre ligger energiförrådet fortfarande på minus. I helgen blir det vila och det basta.

I en ganska grå, trist och slitsam marvecka finns det glädjeämnen. Två stycken faktiskt. Forever 21 och Topshop shippar numer till Sverige. Dubbelt upp hurra. Forever 21 är ett jävla mecka. Fick andnöd när jag var inne på ett stort sånt på Manhattan. Topshop är alltid Topshop, en favvis som jag upptäckte redan då jag var på språkresa i Hastings 1997. Hurra för att det nu går att beställa hem deras finfina grejer till dörren. Kommer dock inte att göra det förrän efter London.

Inga kommentarer: