måndag, mars 03, 2008

723 har sett mig

Pinsammaste klippet på Youtube har 723 visningar. Jag skäms ögonen och öronen ur mig varje gång jag ens tänker på det där klippet. I Fredags körde Stefan och Tomas det på våra stora högtalare så att det skrällde i hela huset. Då fick jag panik och ville försvinna. Det är något visst med att se och höra sig själv. Framförallt när man är så pinsam som jag är. Måste nästan övertala dem att ta bort det där jäklans klippet.

Har nu klämt i mig konstig sörja nummer två för dagen. Samma omdömme. Men jag är både mätt och varm. Känns som om min kroppstemperatur höjts åtskilliga grader. Nu ska jag snart hem och äta fisk. Eller så blir det kalkon. Får se.

Nu är Vasalopps-karusellen över för denna gång. För min del avslutades den i fredags med StafettVasa. Var som skrivet sjukt osugen innan men kände ändå att jag ville genomföra det hela. Det är jag glad för att jag gjorde. Det var en strålande dag och skidorna gick bra. Tog in 33 åkare på min sträcka, de flesta män. Nöjd. På fredagskvällen firade laget sin hyfsade insats. Jag fick min efterlängtade Kir Royale och festade också loss på renfilé. Efter middagen mötte Ulrika och Linda upp och så småningom även Anna med massa Vasalopps-sponsorer. Tillsammans begav vi oss till tältet där det, så klart, blev special treatment med köpassering och bubbel. Största behållningen var dansgolvet. Jag brukar sällan dans numförtiden men jävlans vad skoj det var. Avslutade kvällen på Lilla där Lars och jag spelade Black Jack och hetsringde till Stefan. Snäll som han är så kom han och hämtade och körde till Donken. Det är kärlek.

Jag gillar mitt nya hälsosamma leverne. Trots utgång i fredags så kände jag knappt av det i lördags. Hade en del planer men orkade inte ge mig ut i VL-trafiken. Fick för första gången på mycket länge lugn och ro. Hade inga måsten. Först fick jag panik sen fann jag mig i att ligga i soffan och glo på TV, för första gången på mycket, mycket länge. Avslutade med delikatesser och Melodifestival. Är sjukt nöjd över att jag skippade lördagsutgång.

Ny vecka. Nya utmaningar (förutom proteindrinkarna). Nytt tema, energi. Dags att gnugga kreativitetsknölarna.

Inga kommentarer: