måndag, mars 17, 2008

Tre dagar till London

Det är en ganska skön måndag ändå. Jag sitter vid köksbordet, bredvid en oerhört vacker bukett jag fått av svärmor, och planerar denna korta vecka. Utanför är det vitt och sol. Det är härligt och friskt. På lunchen ska jag träna och ikväll ska jag klippa mig. Det kommer att bli en bra måndag.

I fredags var jag på lasarettet, trots onda föraningar så var blodtrycket bra denna gång. Fick dock rådet att v i l a. Inte stressa, fara runt och tänka en massa. Utan v i l a i hemmets lugna vrå och vara borta från jobbet en längre sammanhängande tid. Funderade i helgen hur jag skulle göra och kom fram till att jag tar det lite piano även denna vecka. Jobbar hemma och så fort jag känner det minsta stressoro så ber jag om avlastning. Ska försöka komma ut på lite roliga reportage av en anda anledning - att jag tycker att det är kul. Det gör mig glad.

Efter lasarettbesöket i fredags stod golvspaning på agendan. Jag hade länge bävat inför detta helt enkelt eftersom det finns så jäkla mycket att välja på. Inte bara det att man ska välja träslag, man ska välja nyans, om det ska vara omslipningsbart osv. För första gången kände jag mig något klokare och mer påläst i golvfrågan när jag lämnade golvaffären. Vi har i alla fall enats om trestavsgolv, att det ska vara omslipningsbart och att det ska vara i något av de mörkare träslagen.

Lördagen var en mycket bra dag. Jag började med 1,5 h powerwalk innan frulle och när jag kom hem så stor kärleken här i köket med en härlig frukostbuffé just for us. Grabbarna skulle därefter snickra i vår undervåning så jag for ner på stan och med mig hem följde en vit chiffong-dröm. Det blev kvällens outfit tillsammans med de färgglada klackisarna när det vankades kalas. Benny fyllde 30 bast och firade med de 76 närmaste i bygdegården. Det var en glad tillställning! Vi började med fördrink hemma hos Karin och Anders och avslutade med efterdrink hos ett annat par i byn.

Igår var det en riktig heldag i Hästens. Preciiiis vad vi behövde. Fick första säsongen av "I en annan del av Köping" av Stefan i veckan och vi tittade på alla avsnitt. Skrattfest. Att Tobbe är det mest lysande stjärnan råder det ju inga tvivel om. Efter Köping avancerade vi med hämtoxfilé och hyrdvd. Bästa dagen på länge!

Nu ska jag boka flygplatshotell. Är så less på att gå upp svintidigt för att hinna i tid till flyget. Denna gång sover vi över på på plats.

1 kommentar:

Anonym sa...

Hello. This post is likeable, and your blog is very interesting, congratulations :-). I will add in my blogroll =). If possible gives a last there on my blog, it is about the Webcam, I hope you enjoy. The address is http://webcam-brasil.blogspot.com. A hug.