torsdag, mars 13, 2008

Livet som ledig

Torsdag kväll. Jag börjar lite smått känna mig lite gladare. Det är härligt. Har fått många kommentarer och goda råd om min ledighetsvecka. Jag och alla är överens; det här är klokt. Ändå har tankarna varit ett virrvarr av om det verkligen är rätt. Och det är det. Men attirackarns vad svårt det är att koppla av. Behöver öva mer på det.

Hur som helst så har det varit bra lediga dagar. I tisdags for vi till Malin och Linus i Älvis, alltid lika underbart kul och trevligt att träffa dem. När vi åkte hem efter några timmar var det bestämt att hela kvartetten ska dra till Barcelona i maj eller juni. Hurra för att vi ska det.

Igår efter konditionsträningen drog jag och Stefan till Falun på eftermiddagen. Efter lite span på vårjacka till Stefan slutade det med att ett par bubbelgumms-rosa lackpumps fick följa med mig hem. Även en hel bunt med fräscha träningskläder åkte med hem. När affärerna stängde klockan sex kände jag att jag ville ha mer. Därför fick älsklingen snällt styra bilen mot Kupolen i Borlänge där det blev några påsar heminredning. Stefan shoppade också; en noppborttagningsmaskin och avfettning till bilen. Hahaha. Det är nu bestämt att vi ska shoppa ordentligt till honom i London, dit vi för övrigt är om en vecka. Kom på det idag och fick en toklängtnings-attack. Pratade med bästa Carro häromdagen, hon och fransosen är laddade för vårt besök. Faan va jag längtar efter att krama henne.

Idag har jag tränat överkropp med Pamela, fan vilken kick det är när man börjar känna och se resultat. Under dagen idag skulle jag öva på avkoppling. Gick så där. Har jobbat lite nu på kvällen och ska nu ta tag i ett annat slitgöra; helgstädning. Dammsugaren är framplockad och städhumöret på g. I högtalarna går Melodifestivalen 2008 för fullt. Fru Perrelli får min röst på lördag. Eller nej det får hon inte, för då är jag på 30-årskalas. Men hon får den mentalt.

I morgon är det fredag. Det är glatt.

Inga kommentarer: