tisdag, augusti 07, 2007

Bröllop, jobbstart och annat

I lördags var det då äntligen dags för Malin och Linus (Malinus) bröllop. Jag tycker att det är fantastiskt att de varit tillsammans i 17 år! Det kom att bli en lång och härlig dag i Älvdalen. Klockan 15 var det vigsel i kyrkan. Malin var så fin, så fin i sin klänning och med tjusiga lockar i håret. Efter en lagom lång vigsel med lagom mycket snack av prällen var det dags att inleda festligheterna. Roligaste var när de nygifta plus tärnor och best mans skulle åka flotte och flotten höll på att sjunka. Festen hölls sedan i en mycket mysig och fint utsmyckad lada. Jag och Stefan hamnade vid det i särklass roligaste bordet. Vilket gäng. Jag hade dagen till ära fått mitt hår fixat av ett proffs för första gången. Stefans moster Stina är nämligen med egen frisörsalong och tog sig an mig och mitt tjocka blonda innan bröllopet. Oj, så fin jag blev. Bildbevis kommer. Till det hade jag en champagnefärgad klänning inköpt i NY City, silverhigh heels och silverkuvertväska. Jag vill gå på bröllop oftare! De mest tappra höll igång till sju på söndagsmorgonen. Då hade efterfesten bland annat bjudit på hästridning i hage, rallytur med kontig tjej, matlagning, isärmontering av säng, infrysning av bestick och annat som känns roligt efter en blöt bröllopsfest.

I söndags kväll drabbades jag för först gången i mitt liv av börja-jobba-ångest. Jag ville verkligen inte. Men, så efter någon timme på jobbet igår så var man igång igen. Nu är det också offentligt att Kling & Co och Magazin Dalarna slås samman och blir Dalarnas (och regionens) största tidningar. Vi når över 107 000 hushåll. Det känns stort. Igår kom mina nya chefer Ola och Guy på besök och fick träffa mina anställda. Det var en trevlig dag och jag tror verkligen att det här kommer att bli hur bra som helst. Nu ska jag straxt skriva ett pressmeddelande om det hela.

Hemma börjar utsidan på huset bli klart. Så. Himla. Fint. Nu är det både tilläggsisolerat och panelen på. Dessutom har jag kvistmålat så igår började Stefan måla i den vackra vita färgen. Åh, va roligt det ska bli när det är klart. Nästa vecka kommer våra ursnygga fönster i engelsk röd och sen är det bara att måla knutar och foder innan det är dags att börja invändigt. Jag var och gjorde research inom området köksmaskiner i fredags. Oj, så mycket snyggt det finns. Jag har fastnat för en lösning som typ ingen annan har, något helt nytt. Hur jävla snyggt som helst. Sen att det kostar dubbelt får man ta. Vi har sparat in en del på annat.... Snart bär det av till IKEA för att kolla in skåp och luckor. Var inne på Marbodal tidigare men jag tror mer på IKEA. Jag har också hört att stommarna tillverkas på samma ställe. Tji för den kvaliteten Marbodal.

Jag har inte träffat Linda på flera veckor men idag ska vi ta en efterlängtad lunch. Senare blir det också besök hos tandhygeinisten. Usch och fy vad jobbigt. Tur att jag är tandborstningsberoende och aldrig har några hål.

Inga kommentarer: