måndag, augusti 20, 2007

Stockholmsrapport utan bilder

Trots att jag tagit massa bilder i helgen så har jag inte en enda på den här datorn. Det får bli i skriftlig form istället. Resan till Stockholm blev väldigt, väldigt lyckad. Vid 10-tiden i lördags förmiddag gick avgick en buss med Midroc Mora och deras respektive. Jag kan inte låta bli att tänka på Torsk på Tallin när jag åker buss och så även denna gång. Vi började sippa lite vin redan på bussen och hade det trevligt. Väl framme på Scandic Sollentuna så hade vi inte så mycket tid att göra oss i ordning utan det bar av till Globen. Som vanligt när man är i närheten av Stefans vän och jobbarkompis Anders så skrattar man konstant. Extra bonus var att hans sambo, tillika Stefans kusin Karin var med. Karin har nämligen antingen varit gravid eller ammat under hela tiden jag känt henne. I lördags var första festen efter Freya. Och vilken fest sen. I Globen bjöds det på både föredrag och artiser. Middagen avnjöts i Annexet och det blev bra fart på tillställningen. Vid 01-tiden när festligheterna var slut smög vi oss på en buss som gick till Sergel Plaza (vi skulle ju egentligen åkt med den till fucking Sollentuna). Kvällen avslutades på Café Opera och det var väldigt roligt att vara ute i Sthlm igen. Tur också att man inte är helt bortglömd... jag kände nämligen vakten i dörren så vi slapp den hysteriska kön. Mest chockad blev jag över dinkpriserma. Fyra drinkar kostade 660 spänn. Det måste vara nåt slags rekord. Kvällen avslutades i vanlig ordning på Max och innan vi tog en svarttaxi hem så hann Anders med att skälla ut några förortsbrudar och jag skrattade så att tårarna rann.

På söndagsmorgonen var alla lite lagom möra och bussresan hem var väl kanske inte lika glad som bussresan ner. Så här i efterhand kan jag bara konstatera att jag borde åka neröver oftare. Nästa gång blir nog om två veckor då Emelie fyller år. Om det vill sig väl så samlas hela härliga tjejgänget; Jag, Emelie, Parde, Pyran och Betty Boo.

Måndagarna kommer lika snabbt som vanligt och är lika sega och tråkiga som vanligt. Tur att man vet att man kommer igång i morgon. Ikväll ska vi ut på ridtur igen, jag och Tin. Längtar!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Smakade dagens mat på Lönnkrogen bra? ;)

Sofia sa...

Haha. O ja. Vem frågar?