måndag, augusti 13, 2007

Segaste måndagen

Nu måste vi få till en ändring i beteende, jag och Stefan. Även denna veckas festligheter slutades alldeles för sent, närmare bestämt klockan 06.40 i söndags morse. Då hade jag, Tomas och Hasse framfört en karaeoke-version av Elvis "In the ghetto" på ett alldeles förfärligt sätt. Det var så illa att resten av efterfesten (Stefan) fick lov att stänga av teven och be oss gå och lägga oss. Då gjorde vi det. Igår morse var vi allt annat än pigga och dagen spenderades i lugnets tecken enda tills Stefan fick för sig att vi skulle åka och panta flaskor och burkar. Eftersom vi får i oss ungeför två 1,5 liters Loka om dagen så fanns det en del att panta. Roligast på pantningsäventyren var att Stefan råkade ta med sig en Konsum-kasse med en familjepizza i med in på Ica, där vi var och pantade. Det var nämligen så att Stefan fått familjepizzan som blev över hemma hos sina föräldrar. I brist på förvaring av pizza tryckte han ner den i konsum-kassen som den var. Eftersom det var så många påsar som skulle med in på Ica så råkade pizzapåsen få följa med även den. Jag hade låg bakishumor och bubblade av skratt. Varför har man så dålig humor när man är bakis? Jag skrattade även så att jag grät till "Nakna pistolen" igår. Och den är verkligen inte rolig annars.

I morse vaknade jag toktrött av att regnet smattrade mot fönstret. Det verkar som om det har regnat ungefär hela natten. Jag och Stefan har också haft några kattbråk inatt. Ramses tycker nämligen att det är helt okej att springa mellan trädgården och sängen nattetid. Och det är helt okej, när det inte regnar. När det regnar är katten både blöt och lerig och det hamnar på våra lakan. Jag har slutat bry mig för det går ju inte direkt att lära en katt att han inte får göra så. Stefan tycker att vi ska stänga ute honom från sovrummet när det regnar men jag vägrar. Då kan ju stackars Ramses bli olycklig.

Nu ska jag skriva rent intervjun med Måns Zelmerlöv, som jag intervjuade i fredags. Resten av dagen kommer jag försöka göra så mycket som möjligt så att det går snabbt, snabbt, tills jag får komma hem och kasta mig i soffan.

Inga kommentarer: