torsdag, augusti 16, 2007

Busy day

Oj vad jag har fått mycket gjort idag. Och mer lär det bli för jag får lov att sätta mig ner även i kväll. Först väntar en middag med Stefan. För en gångs skull har jag lämnat över middagsansvaret till honom. Jag vet redan nu att det antingen kommer att bli köttbullar, någon form av korv eller blodpudding. Inte min kopp te riktigt men grabben har noll fantasi när det gäller mat. Så då får man vara glad för att han faktiskt gör mat. Innan jag sätter igång jobbet igen så kommer jag att bege mig över älven för en ridtur på Myggan. Det är tveksamt om jag kommer upp på hästen, jag är nämligen stelare än stelast efter mitt dressyrpass på Rondo häromdan.

På lördag drar vi till Stockholm. På riktigt så har jag inte varit där sen i maj förra året (för Arlanda räknas inte). Det måste vara något form av rekord. I alla fall så ska det bli riktigt kul att fira Midroc Elektros 10-årsjubileum. Snubben som äger företaget, nån rik oljeshejk (stavas det så?) har ordnat en liten fest för alla Sverige-anställda med respektive. För det lilla kalaset hyrde han den lilla Globen och bokade upp alla utifrån på diverse olika hotell i stan. Väldigt generöst, kan man tycka, men jag är ruggigt besviken på vårt hotell. Skandic Sollentuna. Känn på den. Det är så att jag skäms. Alla Midroc-anställda med repsektive från Mora fick nämligen inte plats på Clarion (en gammal favvis) utan blev hänvisade till Scandic i sunkiga Sollentuna. Det var bara alla singlar som fick bo på Clarion. Om man skulle bli singel till en respektive, undra om man får bo på Clarion då? Får glädja mig åt att jag inte kommer att vara på hotellet så mycket.

Nu väntar textskrivning om svamp.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hur länge är ni uppe? Hinner vi ses? Pusspuss.

Sofia sa...

Haha, en till som var på festen? Jag tyckte att det var hur kul som helst, över förväntan. Skandic Sollentuna var helt ok och vi var ju bara där två timmar vaken tid. Hur hade ni det i Alvik?