tisdag, augusti 14, 2007

Kvällsridning

Idag har det varit en alldeles fantastisk dag, och det började redan när jag gick upp (trots riktigt kasst morgonhumör, as usual). Solen toksken och det är faktiskt så att allt blir mycket roligare då. Vid 09 kom Åsa och Ola på besök från Borlänge. Det är så roligt att ha fler kollegor! Åsa hängde på mig till MIK för ett möte och sen vidare till ytterligare ett möte på näringslivskontoret. Dagens lunch intogs på Lönnkrogen, älskade Lönnkrogen. Jag tvivlar på att det finns något bättre lunchställe i hela Dalarna. Efter lunch åkte jag på ett mycket intressant grönsaksreportage. Nu har jag blivit väldigt intresserad av ekologiska grönsaker och produkter och det trodde jag aldrig att jag skulle skriva. Faktum är dock att ekologiskt smakar så mycket bättre. Och är så mycket bättre för alla. Fan, jag borde börja lobba mer.

Ikväll ska jag återse en gammal bekant. Rondo. Och Ullis också för den delen. De tyckte att jag var en riktig svikare när jag gav mig ut på tur på Myggan häromkvällen. Det var nämligen på tok för längesen jag red på Rondo. Men ikväll är det dags. Ullis hänger med på duktiga unghästen Emil. Vi brukar alltid ha så kul när vi rider. Eftersom jag sedan länge slarvat bort min ridhjälm var jag idag och köpte en ny. Det känns stort. Och den är fin.

Inga kommentarer: