tisdag, november 02, 2010

Inte ett dugg avis

Mamma och pappa är på Arlanda. I morgon flyger de till New York, där de stannar några dagar för att sedan flyga till Orlando och hänga i Florida med pappas gamla polare. När jag sitter i ett höstruskigt Långlet så är jag inte avis alls. Inte ett dugg. Lovar.

Drömmer mig tillbaka till NY. Vilken jävla resa det var. Vi hade det så bra, jag och Stefan. Och jäklar vad jag shoppade. Jag gick bananas. Kommer ihåg att nio par skor fick följa med hem.

Här hälsar jag på snygga Henrik i Madison Square Garden (där jag fick gå en guidad halvdagstur i tom arena som straff för all shopping).



Drömma ska man. Så nu ska jag drömma om nästa resa vi ska göra, jag och lilla familjen. Asien i februari känns ju rätt lockande, måste jag medge.

Annars så har det varit en bra tisdag. Jag mötte upp Jessica, Tyra, Jennie och Theo på stan för en låååång trevlig lunch på Strand. Hatten av för deras lunch. Bara det att det serveras friterade scampi till laxen, det är såna där småsaker som gör en tisdag jävligt bra. Sen drog vi en repa på stan, jag satte upp mig på kölista för en iPhone och gjorde några andra ärenden. Sen hem och härhemma har vi haft en riktigt städkväll. Kul värre. Men man mår bra när det är rent.

4 kommentarer:

Carro sa...

Drömma bör man annars dör man! Klart ni ska till asien :)

Anonym sa...

Åk vettja!! Det är så enkelt med småbarn, vi har gjort två långresor med Vilma som båda har gått super. Gör aldrig om misstaget att åka till medelhavet igen, dyrt och tokiga chartersvenskar....
//Helena

Anonym sa...

Härligt med Asienresa mitt i kalla vintern :) Hoppas ni får en trevlig resa! Middagstips till helgen?
//Anna

Alex sa...

Men fru Jemthans! Jag saknar dina inlägg.