tisdag, november 23, 2010

När det inte blir som jag vill

Det är allmänt känt av dem i min närhet att jag är lite av en perfektionist på många plan. Faktiskt så till den milda grad att jag typ behöver gå i terapi för det. Jag gillar liksom inte det här halvdana, utan det ska bara bra allt liksom. Har därför ruggigt svårt för motgångar och även när det inte blir som jag vill. Det är något jag jobbar på!

hur som helst så var det mycket som inte blev som jag ville i dag. Eftersom det handlar om mindre världsliga saker så känns det inte så mycket inuti, tack gode gud.

Men...

... jag fick inte min iPhone 4 för seg-Telia hade inte fått tummen ur och gjort om min abonnemang. Hoppashoppashoppas det blir klart denna vecka för jag står snart inte uuuuuuut.

... jag kunde inte köpa det där nya gymkortet och inte heller besöka gymmet. Det fanns helt enkelt inte tid. Stefan är borta hela dagen och kvällen och barnvakt fick prioriteras till viktigare saker. Men i morgon, då hoppas jag det blir av!

.. jag hann inte träffa alla jag ville träffa. Men jag hann träffa andra jag gillar.

Så var det.

Nu är jag lite sugen på att rota i kartonger. Det är en härlig känsla när man hittar saker man glömt. Jag är på jakt efter några tröjor jag saknar. Någonstans i källaren måste de vara. Så det ska rotas och fyndas bland alla våra prylar och pinaler. I sommar blir det loppis på Bygatan, var så säkra!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Sofia, du vet väl att jag kommer över och tar Stella om du skulle behöva träna någon timme. Så länge jag inte är uppbokad i plugget då då klart!

Kram

MaL

Jennie A sa...

Är så sur för att jag fått denna dunderförkylning så vi missade sången idag - känns som evigheter sen vi umgicks ju! Hoppas vi ses snart.

Kram Jennie

Anonym sa...

Hör dej för noga innan du tecknar gymkort. Prishöjningar, bindningstid, om folk trivs mm

Sofia sa...

Maria: Du är för go du. Det kanske jag gör nån dag så får ni lattja lite :) Kram.

Jennie: Ja så typiskt, vi saknade er. Vi har sagt att vi ska dra på julshopping i Falun eller Blg utan kids snart, 16e pratade vi om.

Anonym: Tack för omtanken, jag gör alltid grundlig research innan jag signar upp nåt, det är lite av mitt jobb.