onsdag, november 24, 2010

Hej löpband

I dag började vi dagen med Bebissång och det är alltid lika kul. Stella är lite ur form, tror att det är nån hörntand på g plus lite trots. Jäklar vad hon testar mor sin. Som tur är så tycker jag själv att jag är både konsekvent och tålig. Det behövs dagar som denna. Sången gick bra men sen när hon skulle äta lunch så var det nej, igen. Fröken vägrar äta mat numer men vällningen går bra. Så... hon äter väl när hon blir hungrig.

Kände ett akut behov av att komma i väg nån timme själv i dag. Så sagt och gjort. Signade in mig på nya gymmet som är superfräscht och trevligt. Avslappnat, liksom. Kändes som en dröm när jag såg alla splitternya avancerade löpband. Älskar att springa i intervaller, vilket ju dessutom är bästa fettförbränningen, och det är ju så mycket lättare att göra det på ett löpband. Det gick lättare än vad jag kunnat ana för 20 minuter blev 45 minuter och jag mådde bara så bra efteråt. Längtar redan till nästa pass. Jag gillar sån träning där man kan kötta på, som typ löpning och spinning. Sånt trams som aerobics och zumba och annat tjafs med koreografi klarar jag mig utan. Jag vill vara i min egen värld och svettas. Nästa vecka ska jag även dra igång styrketräningen. Det kommer att vara dötråkigt i ett par veckor men kul sen när det ger resultat. Sååå taggad att komma igång på riktigt med träningen.

Annars så ser jag fram emot en liten trip till Falun i morgon. Har blivit inbjuden av LC Mora att följa med på en liten vip-shopping. Sånt tackar den här frun inte nej till.

Nu är frågan om jag ska julpynta lite eller lägga mig? Tror det får bli det senare alternativet.

4 kommentarer:

Nina sa...

Hej Fia! Vilken fin blogg du har! Kul med en blogg som utspelar sig i mina hemtrakter...blev glad och stärkt av en liten inblick här och i dalalivet. Tack! Nu ska jag ta med mig den goa dalakänslan och ta mig an eftermiddagen här i storstan. Men till och med här i stockholms stad har allt stannat upp och dämpats lite nu när kylan dragit in och snön lagt sig över staden som ett stillande täcke. Ja...det va en rolig tid där på högstadiet med alla musikgrejer vi hade för oss...nostalgitripp! Ha det bra nu och ta hand om fina familjen. Jag tittar in igen! Kram / Nina Wiik

K sa...

Löp och spinn-that´s it.
Duktiga du som genomförde det.
Nu ska även den här tjejen göra det-på spinningcykeln på lördag.
Men du-jag saknar dig.
Kram K

Maria sa...

Kan verkligen rekommendera Bodypump om du vill ha styrekträning men tycker det är tråkigt :)

Nina sa...

Aerobics förstår jag att du klarar dig utan men du borde prova ett Zumba pass. Beroende på om det är någon bra som leder det.

Jag kör ett Zumba pass varannan eller var tredje vecka,för att få lite variation i träningen. Av Zumban blir man glad och fylld med ny energi. Det är enkelt och man gör det med ett stort jävla leende på läpparna.
P R O V A!!!!