lördag, november 13, 2010

Stella och Tyra

En vecka har passerat. Den har varit bra på alla sätt och vis. Snön har kommit och nu, när hela familjen ätit lördagsfrukost ska Stella på pulkapremiär.

I går körde jag Uppsala tur och retur i skitväder. Det är sånt man gör för dem man älskar. Det blev en bra resa, med positiva besked av läkare och dessutom lite shopping. Stella fick en döcool Chep Monday-tröja av sin mormor med en döskalle på från Weekday. Sen blev det Ikea och ljusshopping en masse.

Stella har en bästis. Hon heter Tyra och dessa två tjejer gillar varandra skarpt. Det är så roligt för de är så lika. Det vill säga coola, snälla, nöjda och glada. Förra veckan var vi på shopping i Sågmyra och Borlänge. De här små donnorna var tokglada hela dan och underhöll varandra medan vi mammor, jag och Jessica, provade kläder i lugn och ro. Det var till och med så att det kom fram folk och fascinerades över hur snälla de är. Dessutom hade de show, Stella och Tyra show, på Wayne´s. Vi skrattade så vi storknade. Förutom att Stella och Tyra har dökul ihop så har även jag och Jessica det. Vi har fått oss ett par härliga vänner helt enkelt.

Spelar gitarr tillsammans.



Tyra äter kex.



Stella kör runt sin bästis i gåvagnen.




Tack för alla kommentarer. Jag ger er några dagar till, sen åker låset på.

Ha en trevlig lördag.

11 kommentarer:

karolina sa...

Hej Sofia! Jag är en skarp blogoholic och vill gärna fortsätta följa dig om det är ok! karolinakarner@gmail.com är min mail. Ha det jättebra! Kram

ulrika sa...

Hej! Om det blir en nummer 3 i familjen Lofvar/Rahm så är det ditt fel hihi. Man blir så himla sugen på ett till barn när man ser alla fina bilder på din Stella och hennes coola polers. Skulle väldigt gärna vilja ha en dotter men i det här landet är det ju så tabu att att säga så,att önska ett speciellt kön...men jag gör det iaf :) Ha det så bra/ulrika

Jenny sa...

Vad roligt med barn och mammor som kommer så bra överens! Min mamma umgås fortfarande med sina "BB-tjejer", ja, de träffades på BB när de väntade oss och har fortfarande så kul ihop! Dock umgås inte vi barn längre, vi träffades några gånger om året upp till tonåren men efter det har vi inte klickat. Men jag ska definitivt ta traditionen vidare som framtida mamma.
Gott med pulkapremiär!!

Jenny sa...

Läste Ulrikas kommentar först nu; Kan verkligen rekommendera "Dotter önskas" av Katerina Janouch.

Jessica sa...

Vad goa de är tjejerna!!! Bästisar helt klart! =)

Ses ikväll! =)

Kram

Therese♥ sa...

Härliga bilder på söta tjejer!

Anonym sa...

Hahaha, va söta dom är=)

Kram

Maria Lekander

Karen sa...

Härliga bilder Fia.
Vänner och bästisar är det bästa som finns.
Tack för att du/ni finns.
Kram Karin

Anonym sa...

Hej Sofia!

Jag forts gärna att läsa din mysiga och inspirerande blog om mat och vardag/familjeliv :) om det är ok.


Hälsningar från en annan "Morakulla"

hanna_osterby@hotmail.com

Anonym sa...

hej hej! Emelie på jobbet här. Jag vill gärna läsa mer =)
emelie.langer@dt.se

Marika sa...

Hej!
Kikar in lite nu å då, första gången var en vän som oxå läser din blogg som tipsade..
Tycker det är lika inspirerande varje gång jag läser, å hoppas att jag får fortsätta inspireras av de små tingen i din vardag! :-)
Kram