onsdag, november 17, 2010

Tellan åker spark (och lite annat)

Just nu tycker jag att det är roligast att blogga om mat, så för mer frekvent uppdatering får ni kika in här.

Annars är det härliga dagar. Det är sista rycket på mammaledigheten nu för till jul och nästa års första månader ska Stefan vara hemma. Jag passar därför på att njuta till fullo. I går var det vykortsväder och jag slogs av att nu, nu är vintern här på riktigt. Jag gillar vintern, i alla fall nu. Fråga mig igen i mars och ni får säkert inte samma svar.

Vi har ju en gammal sparklåda och Tellan älskar att åka i den. Söt som få! Roligast var när hon efter ett tag somnade med huvudet mot det lilla fönstret.






Lillfröken går från klarhet till klarhet. Det är så roligt nu när hon börjar snacka. Och glad är som som aldrig förr. Vilken skatt hon är.

Tack vare sången vi går på har vi träffat världens skönaste gäng. Det är ett sånt mammagäng jag velat ha hela tiden. Sköna, trevliga mammor som kan prata både barn och annat. Och så sköna ungar så klart, Stella har fått många nya polare. I lördags träffades vi mammor utan kids på Strand och hade så jäklans trevligt. I dag åt vi lunch på samma ställe efter sången och i morgon kommer hela högen hit på fika, lek och mys. Jag gillar´t!

Nu ska jag få en stund med min man i soffan. Fram med skämskudden för jag har spelat in Bonde söker fru. Vilken planet är vissa medverkande från?

9 kommentarer:

MondayGirl sa...

Söt Stella är! :)

Lotta sa...

Mysigt med sparklåda! :) Hon är bra söt Stella.
När ska vi ta en date då? ;)
Kram

Lisa sa...

Finns de nå sötare än sparklåda? Hihi.. Ser mysigt ut iaf!

Ha de bra, kram!

Jenny sa...

Hej Fia!
Vilka fina bilder på din lilla skatt!
Hoppas allt är bra mer er!

Åsa Lööf sa...

Vilken perfekt sparklåda... och Stella är söt som vanligt.

Anna sa...

Håller med ovanstående talare, vad söt lilla Stella är :)

Maria sa...

Det ser jättemysigt ut!

Marika sa...

underbart mysiga bilder!

Mia sa...

Fiiiiina bilder!
Vad använder du dig av för kamera??