måndag, juli 19, 2010

Sne.

Hade tänkt lägga upp en massa bilder från bröllopet, men ärligt talat blir jag så jävla sne av att en ynka promille av alla som läser kommenterar. Så snålt, liksom. Så det blir inga bilder. Ni som är vän med mig på Fejjan har redan sett dem.

Annars har vi haft semesterlunk. Besökte bland annat Venjan förra veckan och var ute och rumlade fram till småtimmarna medan mormor var barnvakt. Har också hunnit med en efterlängtad dejt med Linda E. Vi hade en redig update på vår altan följt av en liten sväng på Strand. Trevligt värre.

I dag sitter morgonsurheten i extra länge. Kanske för att det är måndag. Kanske för att min make gör ett gästspel på jobbet denna vecka. Kanske för att jag inte fått i mig tillräckligt med kaffe.

Hur som helst dagen kan bara bli bättre. Ska packa in Stella och vagn i bilen och åka över älven till Östnor. Där väntar rask barnvagnspromenad med bästa Tin.

En sak som jag däremot är så innerligt jäkla glad över är att det nu äntligen är klart att Karin, Freddan och Ella flyttar hit till Mora. Karin har fått jobb som chef i Tällberg, det visste jag iofs hela tiden att hon skulle få, men de ringde och bekräftade i fredags. Lycka att kunna spontanhänga med min favvis!

Den här donnan som kryper på höbalarna på åkern framför vårt hus, hon fyller nio månader i dag.




De är G A L E T. "Nyss" låg det ett litet knytte på mitt bröst där på BB Falun. Tiden går så fort och det är verkligen som alla säger; det blir bara roligare och roligare för varje dag som går. Nu är det emellertid inte en lugn stund här hemma. Stella kryper sedan några veckor tillbaka och nu har hon även börja resa sig på saker. Är inte förvånad om denna pärla går om nån månad men det sk vi inte stimulera. Jag tycker att hon kan vara lite äldre så att hon inte slår sig så mycket.

Nej, dags att snöra på sig promenadskorna.

6 kommentarer:

Elin N sa...

Himla söt hon är Stor snuttan får vi kalla henne nu då =) som jag sa på face, himla glad för er skull och sjukt fina bilder! Kram på er

Anonym sa...

Även fast jag inte är vän med dig har jag sett dina bilder på FB, jättefina! Otroligt fin klänning du hade!

Karin sa...

Tack fina du!Det ska bli mkt kul-förstår att du blir sne av alla smågluttare..det har jag också..Kram!

la ragazza svedese sa...

Jag ar ocksa skitgrinig idag, och vaknade lack och har bara blivit mer jefla lack as the day has progressed. Folk kan dra at h-e, jag har tva turer kvar att ge och idag vill jag mest bara hem.

On top of that har jag fyra kompisar i samma mentala tillstand idag, sa det maste vara nagaot i luften over den europeiska kontinenten..

Karin sa...

Alice började gå innan sin tio månaders-dag - utan att ens ha suttit i en gåstol. Hon började resa sig mot saker 7 1/2 månad gammal och sen gick det liksom inte att hejda henne. Och du har så rätt att huvudet inte är med när de börjar för tidigt - hon har slagit i huvudet ett otal gånger. Och idag fullkomligt rusar hon fram...

Ni har så helt sinnes vackert hus Sofia. Har hänt en och annan gång att jag åkt in på Bygatan bara för att skåda det vackra :-O Stolta ska ni vara!

K sa...

Glömde en sak..Vi kör på lördag eller hur:)?Kram och ha en fin dag-imorrn är det tisdag och det är bättre än måndagar!