måndag, april 18, 2011

Livet i sjuhundratjugo

På torsdag. På torsdag. På torsdag. Så ska jag släppa allt och ha påskmys deluxe. Tills dess går livet i sjuhundra tjugo. Det är både kul och jobbigt. På samma gång.

Helgen då. Vilken lördagskväll det blev. Tror jag både talar för oss Halv åttare och gästerna när jag använder ordet succé. För det måste det ju vara när gästerna börjar boka på nästa baluns redan innan den första är klar. Den 27 maj kör vi igen. Be there! Och boka nu.

I går var jag allt annat än pigg. Inte särskilt bakis men trött som få. Det fanns dock ingen tid för vila. Istället höll jag i fyra intervjuer. Somnade ovaggad vid nio.

Jag tror att jag har någon bokstavskombination och i dag var det extra påtagligt. Har liksom inte haft någon gräns i dag. Sjukt hur mycket man kan göra och hur mycket man kan tänka. Och klockan är inte ens fem. Jag har kort och gott galet med idéer för framtiden. För livet handlar ju om att verkställa drömmar till att bli verklighet. Om jag tänker på vad jag allra helst vill, då måste jag ju se till att göra det. En sak som jag länge funderat på och drömt om är att skaffa höns. Jag älskar höns, de är så egna och så mysiga. Dessutom levererar de en av mina favoritråvaror. Ägg. Så i dag tänkte jag, varför inte? Jag har ju alla möjligheter att ha höns där jag bor. Nu har jag bokat in mig på en höns-kurs. Ska också börja rita på ett hönshus. Jag tänker mig att det ska vara som vårt hus i miniatyr. Till sommaren flyttar de in.

Denna vecka fortsätter rekryterandet och intervjuandet. Puh. I kväll är det dock paus men då ska jag på kurs i hur man driver kooperativ. Det är ju skönt att man inte behöver fundera över vad man ska göra på dagarna, kvällarna och helgerna.

Mitt på dan en dag som denna, då när det känns som hela världen står inför ens fötter får vi besked. Det är numer bokat att hela företaget, det vill säga runt 25 personer, drar utomlands den 2 juni. Chefen bjuder. Sweet. Det blir en storstadsweekend i Europa. Längtar!

1 kommentar:

la ragazza svedese sa...

Storstad = Rom = säg till om ni behöver en guide för er weekend! Kan även fixa bussar! ;)