onsdag, april 13, 2011

Halv åtta på Strand

I torsdags smeds planer för lördagens happening: Halv åtta på Strand. Så himla roligt att vi sytt det ihop det här. Medverkar gör givetvis:



Vi!

Det bjuds på det bästa från veckan. Som Eriks gustavskorvsröra i tunnbrödkorg till förrätt, min varmrätt och en kvartett desserter från veckan. Givetvis är alla på plats rent fysiskt. Claes kommer att sabrera champagne och servera ostron, Ingrid visar sin bok och sina tyger, Billy kör en låt och äter med kepsen på och vad jag ska göra är väl att vara som vanligt. Det vill säga fnissa, laga lite mat och dricka vin i mitt rosa förkläde.

Nu till det roligaste av allt... att Moraborna faktiskt är PÅ! Vid lunchtid anlände annonsen i folks brevlådor. Några timmar senare är det i stort sett fullbokat. Det är kul det. Vi kommer att få det så trevligt på lördag, det är jag övertygad om. Det ska vara som en middag hemma, som på Halv åtta, fast på restaurang. Det vill säga avslappnat, lättsamt och förhoppningsvis kontaktknytande.

Så... ni som är sugna får toksnabbt ringa 0250-17707 till Strand och boka bord.

2 kommentarer:

Camilla sa...

Vilken rolig idé! Synd att det inte var under påskhelgen då många, liksom jag kommer "hem" till älskade mora. Hoppas ni får en underbar kväll!

Anonym sa...

Kanontrevlig idé.. med Er utstrålning av " kosligt " via tv:n och dess personligheter NI är!.. borde detta trevliga arrangemang redan vara fullbokat precis när jag skriver och nyss fått Masen i min hand =)
Dessvärre kan jag/vi inte närvara, annars hade vi bokat direkt..
satan va kul att det händer nått annorlunda..
Ha en trevlig kväll, ni som värdar/värdinnor å Ni som gäster !

tjing Mooona