fredag, april 15, 2011

Bradag

De senaste dagarna har jag haft en grym Stella-abstinenes. Känns som om det är alldeles för lite att bara få vara med henne på mornarna och när jag kommer hem från jobbet. Därför ställde jag in dagis i dag och tog med mig stjärnan på mitt fm-möte. Sen handlade vi godan ro. Myste, hon fick sova vagn på altan och sen drog vi till stan. Första anhalt var lunch på Strand med Maria, följt av en snabbkurs i ostronöppning av Claes på samma ställe. Det är ju inte rimligt att ostronmannen öppnar alla själv i morgon så han behövde backup. Dessvärre vet jag inte om det är till någon stor hjälp... jag var nämligen ingen höjdare på att öppna ostron. Får dem ju alltid på restaurang, eller hemma hos Claes. Vi kom emellertid på att kockarna får föröppna, så kör vi finliret på plats.

Vi övade även lite sabrering. Känns som en jävligt skön fredag när man får champagne och ostron till mellis. Fler såna, tack! Medan vi höll på roade sig Stella med pannkakor. Och hon var i himmelriket, liksom hennes mamma.

Efter en kort men intensiv shoppingrunda lämnade jag in soltrålen hos sin farmor och farfar. Vi håller på med ett rekryteringsprojekt och jag är inblandad. Landade i hemmet vid åtta, trött som jag vet inte vad. Blev en snabb, men god, risotto med tigerräkor. Ett glas rosé på det och nu är jag redo för sängen.

I morgon blir det en rolig dag. Först mer rekrytering, sen lite mer shopping och slutligen vår baluns på Strand. Den femte Halv åtta-balusnen, kan man ju säga. Ska bli för jävla kul. Är riktigt glad över att så många av mina fina vänner sluter upp. Kul!

3 kommentarer:

Johanna.S sa...

Härligt att kunna ta med Stella på jobb, när möjligheten finns! Längtar själv efter att börja jobba, men som sagt va, abstinensen lär väl infinna sig när jag skolar in på dagis. hoppas det blev en toppenkväll på strand! kram J

Emelie Björck sa...

Sofia!
Tack som fan(rent ut sagt)för gårdagskvällen. Kanonmat och väldigt trevligt folk!
Hoppas på mer liknande tillställningar.
Kram Emelie

Jennie A sa...

Tack vännen för en grym kväll! Så himla kul att ni fixar ngt annorlunda i lilla Mora - och kul med sån uppslutning av en massa trevliga människor! Kanongod mat, trevligt sällskap, och grymt underhållande! Mera sånt!!!! Kram kram