torsdag, mars 10, 2011

Pepp

Desto mattare jag var igår, desto mer peppad är jag i dag. Receptet för bästa återhämtningen efter en down-dag är tveklöst två pass på Class, ett gym där man kör igenom hela kroppen och ett pass coreball. Lite mat, mys och sen somnade jag med Stella och kammade ihop tolv timmars sömn inatt. Magiskt för välbefinnandet.

Torsdag är det nya fredag. Så är det för mig eftersom jag har lyxen att vara ledig fredagar. I morgon ska jag ge Stella all tid jag har. Längtar. Vidare så blir det en helg i arbetets tecken. Vi (läs: min man) har nu dragit igång projekt källare på allvar, som det pratats om i flera år. Medan Stella har sovit middag har han under ett par veckor gjort klart min underbara matkällare. Den är kritvit och med gott och plats. Är så imponerad av honom. Bilder kommer! I helgen har vi engagerat våra kära vänner Hasse och Jimmy. Det ska bilas ut golv så att vi kan lägga nytt fint. Helt plötsligt känns det där hemmaspa:t inte så långt borta. Jisses vad skönt det ska bli när det är klart. Skulle behöva lite tips förresten, var hittar man ett snyggt bubbelbadkar? Är så less på utbudet, för alla är så fula tycker jag. Helst vill jag ha ett stilrent fyrkantigt som funkar över tid. Tips? :)

Nu ska jag jobba på. Det blir en bra torsdag!

6 kommentarer:

Therese♥ sa...

Jag väntar med spänning på bilder på matkällaren!! Vårt "projekt källaren" dröjer nog det... Lycka till med ert projekt!

Jennie sa...

Det finns fasiken inga fina bubbelkar =) Bygg in ett istället,såå himla snyggt =)!

Hälsningar från Jennie

Mimmi sa...

Hejsan!
Kolla in detta badkar, vad tycker du om det?
Hälsn Mimmi

http://www.badrumsbutiken.se/sv/artiklar/blue-moon-duravit-.html

Sofia sa...

Tack fina ni.. för att ni kommenterar. Det gör mig glad.

Therese: Bilder kommer!

Jennie: Har också tänkt tanken, får nog bli så. Tack för tipset!

Mimmi: Tack, ska genast kolla!

Therese♥ sa...

Tack för att bilder kommer :) Har nog bara sett fina matkällare på film tror jag!! Våran är bedrövlig å går ej ens att använda just nu. Eller går går det väl- men jag vill inte vistas där! Hoppas att du med får en fin solig Fredag!

Marika sa...

Kolla "vvsinterior.se" Där kan du klicka dig fram till diverse olika leverantörer!