tisdag, mars 29, 2011

Konstigaste veckan.

Riktigt dålig på att uppdatera är jag. Har inte tid. Eller kanske lust.

Det här är en mycket speciell vecka av två anledningar. Den ena ses på tv varje kväll. Surrealistiskt att vara med i sitt favvoprogram men det är jag. Halv åtta hos mig heter det.

Det andra är att det i morse var dags för något jag hört mycket om: Den gång man för första gången ska lämna barnet på dagis ensam. Min lilla bebis går själv på dagis. När jag satte mig i bilen höll jag på att explodera av känslor. Var tog tiden vägen liksom?





Det går emellertid ingen nöd på dagistjejen. Hon sprang in till de andra barnen och blev, som den minsting hon är, rejält uppmärksammad när hon anlände till dagis. Stora fina tremänningen Maya tog genast med henne och lekte bebis. Sen vinkade Stella och fröken hej då till mig genom fönstret. Stella skrattade och när det känslosamma vraket jag ringde för en stund sen hade det verkligen gått hur bra som helst. Hon är så trygg, min lilla tjej och jag ska försöka ta åt mig att det som många säger - att det beror på att vi gjort henne trygg. Känns bra i mammahjärtat.

Som om det inte vore nog med tankeverksamhet den här veckan så producerar vi också premiärnumret av vår nya tidningen. En rejäl makeover har det blivit. Kommer att bli grymt bra.

5 kommentarer:

Marina sa...

Jag får redan en klump i magen när jag tänker på att jag ska lämna Lovis på dagis om ett par månader.
Stella får ta hand om henne då.
Halv 8 är extra kul att titta på när man känner en del av de inblandade. Ser fram emot torsdagens program
Kram på dig

Anonym sa...

Du har gett mig många skratt denna vecka!

Anonym sa...

Bästa halv åtta på länge....

Orsakullan sa...

Hejsan! Har också spanat in halv åtta... Är ett stort fan av programmet och särskilt Helge Skoogs speakerröst och när jag såg att det skulle vara i Mora blev jag ju extra nyfiken :) Är en utflyttad Orskulla nämligen men måste hålla koll på hembygden lite!

Josefine sa...

Såg finalen idag och gud vilken söt tjej som satt i soffan. Beundrade ditt hus grymt mycket och hoppas jag får det sådär fint någon dag.
Jag kanske kan få flytta in?
Haha skämt och sido. Rätt vinnare i allafall!