torsdag, juli 05, 2007

Vinkväll

Det var hundra år sedan jag konsumerade alkohol på en vardag, men igår var det dags. Jag och Anna mötte upp utanför Mora Hotell. Där slog vi oss ner på uteserveringen med en flaska rosé. Det blev mycket snack och uppdateringar om de senaste två veckorna. Jag fick en delikat bit grillad tonfisk med thaiinspirerad sallad och limesmör till varmrätt. Till efterrätt festade vi loss på äppelkaka, som va ri kladdigaste och godaste laget. Det var en trevlig kväll. Jag hade tänkt vara hurtig och cykla men bästa svärföräldrarna ställde upp, Lena skjutsade dit och Folke hämtade. Så snällt! Väl hemma däckade jag av trötthet i sängen. Stefan var också ute, men med sina jobbarkompisar. Varav två skulle sova i vårt härbre. De kom tydligen hem vid halv tre i natt men det har jag ingen aning om för då sov jag tungt, så tungt.

Inga kommentarer: